Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur ont ska det göra egentligen?
You need to log in to create posts and topics.

Torbjörn: Jag gillar verkligen din teori att jag är för bra för det här programmet. Problemet är bara att jag inte orkar hålla ens det - skulle jag springa (jogga) 8 minuter i sträck skulle mina ben gå av! Jag tänker mig att det finns fyra gångarter: lunk

Olle: Jag har ju ibland snarare fått klagomål på att jag har "för dålig hållning" när jag springer. Ska man verkligen luta framåt?
*tror inte, även om jag har naturlig tendenser att göra det både när jag springer och när jag rider*

Anne: Ok, jag tror att du kanske inte har så mycket nytta av ridningen trots allt. Människan, i och med att vi går upprätt, har endast två gångarter. Om du är intresserad av forskning på området så rekommenderar jag en sökning på Daniel Lieberman, profess

Jessie: Jag är verkligen inte känd som eldgaffeln i stallet heller. Att luta mig framåt faller sig helt naturligt, även när jag rider. Genom att tänka på att försöka vara stabil i bålen och utgå därifrån, har det ändå blivit bättre. Skulle tro att min nat

Ok en enkel övning då. Ställ dig med hälarna mot en vägg och böj dig framåt. Vad händer? Nästa steg: Stå upprätt med "bra" hållning och se till att inte ändra hållningen medan du lutar dig framåt, det enda som ska röra sig är fotlederna tills du inte kan

Anne: Ett tips till dig som iaf funkar i sadeln! Tänk dig att du är upphängd i en krok som sitter fast i bröstbenet där revbensbågarna möts.
Ryggen vill gärna svanka då, men det får man arbeta emot genom att hela tiden försöka minska avståndet mellan nave

Jessie: Det är exakt det där jag menar. Om du har två krokar till på samma lina, en grenen och en i vristen ska linan ta kortaste vägen mellan dem.

Jag håller med de som sagt att du springer för fort. Det låter precis som mig förra sommaren, för mig slutade det i benhinneinflammation och inget springande alls på hela vintern. Nu har jag börjat om mitt nybörjarprogram, stannar lite extra på någon nivå

Jag tycker inte det ska göra ont alls, faktiskt. Även om du har köpt de dyraste skorna på Stadium kanske du inte har köpt de bästa skorna FÖR DIG? Om du tex inte pronerar men har köpt ett par skor med pronationskydd kommer de att ge dig problem oavsett hu

Bara för att klargöra - det gör alltså ont under själva träningen?

Som de flesta nämnt så är det väl i så fall bara att dra ner. Att det gör ont EFTER träningen är ju nåt helt annat. Träningsvärk och så. Inget att oroa sig för. Om det inte är helt olidli