Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 14:446-minuterstempo är inte långsamt för 90 % av befolkningen...
6-minuterstempo är inte långsamt för 90 % av befolkningen...
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 15:11Sexminuterstempo? undrar nybörjaren med nollkoll. Hur snabbt är det?
Ikväll återupptar jag min långa väg mot att bli en människa som joggar en timme i sträck. Tänker hålla kvar på förra veckans nivå en vecka till och så köra varje veckoprogram i två vecko
Sexminuterstempo? undrar nybörjaren med nollkoll. Hur snabbt är det?
Ikväll återupptar jag min långa väg mot att bli en människa som joggar en timme i sträck. Tänker hålla kvar på förra veckans nivå en vecka till och så köra varje veckoprogram i två vecko
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 15:206 minuter/km, så lång tid det tar att springa 1km. Löpband visar km/h, 6-minuterstempo är då 10km/h.
6 minuter/km, så lång tid det tar att springa 1km. Löpband visar km/h, 6-minuterstempo är då 10km/h.
Quote from Elias Engqvist on 28 April 2010, 15:216-minuterstempo är alltså den fart som gör att man kommer 1km på 6 minuter. Om det nu var det du undrade. Om du undrade hur fort det känns för dig så är det nog bara att springa en kilometer och titta på klockan!
6-minuterstempo är alltså den fart som gör att man kommer 1km på 6 minuter. Om det nu var det du undrade. Om du undrade hur fort det känns för dig så är det nog bara att springa en kilometer och titta på klockan!
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 15:27Tack för upplysningen. Ska genast mäta upp en kilometer och testa.
Tack för upplysningen. Ska genast mäta upp en kilometer och testa.
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 15:33Heh, just så menade jag Christer. Jag är rörig idag ser jag 🙂
Heh, just så menade jag Christer. Jag är rörig idag ser jag 🙂
Quote from Elias Engqvist on 28 April 2010, 15:34Oj MiLady, det var inte meningen att korrigera eller förtydliga - jag råkade bara skriva samtidigt som du! Det var väl inget fel i det du skrev?
Oj MiLady, det var inte meningen att korrigera eller förtydliga - jag råkade bara skriva samtidigt som du! Det var väl inget fel i det du skrev?
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 15:37Jomen jag tänkte rätt och skrev baklänges på nått vis, ju fler gånger jag läser vad jag skrev desto mindre vettigt verkar det 🙂
Jomen jag tänkte rätt och skrev baklänges på nått vis, ju fler gånger jag läser vad jag skrev desto mindre vettigt verkar det 🙂
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 16:161) Jag är en född sprinter och kan därför inte springa långsamt.
2) Av denna anledning har det varit ganska jobbigt för mig att komma upp i distans.
3) Kommer av denna anledning kanske aldrig upp i samma brutala distanser som många av er som är födda lång
1) Jag är en född sprinter och kan därför inte springa långsamt.
2) Av denna anledning har det varit ganska jobbigt för mig att komma upp i distans.
3) Kommer av denna anledning kanske aldrig upp i samma brutala distanser som många av er som är födda lång
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 11:33Jag har löptränat i flera år och får egentligen aldrig ont av just det.
Däremot, när jag började med riktigt långa ultror så blev det en hel del promenerande, speciellt i uppförsbackar. Det gav mig initialt en enorm träningsvärk. Jag kom på försent att
Jag har löptränat i flera år och får egentligen aldrig ont av just det.
Däremot, när jag började med riktigt långa ultror så blev det en hel del promenerande, speciellt i uppförsbackar. Det gav mig initialt en enorm träningsvärk. Jag kom på försent att