Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 13:14Jag skulle förlänga programmet några veckor istället och ligga kvar på samma nivå några pass extra, kanske kör 10 dagar på samma nivå innan du ökar eller 2 veckor om du känner att det behövs. Det är ju bättre att det tar lite längre tid och man kan fortsä
Jag skulle förlänga programmet några veckor istället och ligga kvar på samma nivå några pass extra, kanske kör 10 dagar på samma nivå innan du ökar eller 2 veckor om du känner att det behövs. Det är ju bättre att det tar lite längre tid och man kan fortsä
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 13:24Apropå det som flera säger om dyra skor:
http://www.dailymail.co.uk/home/moslive/article-1170253/The-painful-truth-trainers-Are-expensive-running-shoes-waste-money.html
Om du inte orkar läsa hela kan du skrolla till Painful truth #1
Om ditt "problem" ä
Apropå det som flera säger om dyra skor:
Om du inte orkar läsa hela kan du skrolla till Painful truth #1
Om ditt "problem" ä
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 09:45Precis som Tomas är jag också i övergången till minimalistisk/barfotalöpning.
-Mina "skor" kostade 150:-
-Autokorrigering av löpsteget funkar faktiskt. Efter första rundan var det inte kul med grym träningsvärk men nu har jag lärt mej slappna av med foten
Precis som Tomas är jag också i övergången till minimalistisk/barfotalöpning.
-Mina "skor" kostade 150:-
-Autokorrigering av löpsteget funkar faktiskt. Efter första rundan var det inte kul med grym träningsvärk men nu har jag lärt mej slappna av med foten
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 10:13har köpt fyra paket blåbär 😀
har köpt fyra paket blåbär 😀
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 11:55Ett alternativ är att ha en extremt försiktig & tålamodig progression inom löpningen och satsa på nån mer skonsam alternativsport vid sidan om, där du kan så att säga "avreagera dig", fixa endorfin, bygga kondis m.m. Och inom några år så har leder, muskle
Ett alternativ är att ha en extremt försiktig & tålamodig progression inom löpningen och satsa på nån mer skonsam alternativsport vid sidan om, där du kan så att säga "avreagera dig", fixa endorfin, bygga kondis m.m. Och inom några år så har leder, muskle
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 13:03Jag håller fast vid min gamla åsikt,det är INTE farligt att springa fort! Om trådskaparen tycker sig springa med ett bättre löpsteg och bättre flyt när hon springer fort, då är det ju bara bra och hon har roligare än om hon joggar jättesakta. Jag tror
Jag håller fast vid min gamla åsikt,det är INTE farligt att springa fort! Om trådskaparen tycker sig springa med ett bättre löpsteg och bättre flyt när hon springer fort, då är det ju bara bra och hon har roligare än om hon joggar jättesakta. Jag tror
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 13:34@ Sandra: Hörde nånstans (? minns inte var) att många kvinnor fick ont för att de sprang för långsamt. Typ att vid 6-minuterstempo så hoppade knäskålen upp & ner eller vad det nu var...
@ Sandra: Hörde nånstans (? minns inte var) att många kvinnor fick ont för att de sprang för långsamt. Typ att vid 6-minuterstempo så hoppade knäskålen upp & ner eller vad det nu var...
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 13:41Anders, ducka för flygande tomater från Maffetoneanhängare:-D
Jag vet inte det där stämmer, och då jobbar jag ändå på ortopeden, men jag vet att många upplever ett mycket bättre flyt och löpsteg med högre fart. Hellre springa lite fortare och sen stanna
Anders, ducka för flygande tomater från Maffetoneanhängare:-D
Jag vet inte det där stämmer, och då jobbar jag ändå på ortopeden, men jag vet att många upplever ett mycket bättre flyt och löpsteg med högre fart. Hellre springa lite fortare och sen stanna
Quote from Christer Berg on 28 April 2010, 14:11Känns som det är viktigt att hitta ett naturligt löpsteg till att börja med och träna teknik och andra detaljer när du väl fått grepp om steget.
Jag har aldrig varit någon hejjare på att springa men fick ett liljeholmens igår när jag läse här om att man
Känns som det är viktigt att hitta ett naturligt löpsteg till att börja med och träna teknik och andra detaljer när du väl fått grepp om steget.
Jag har aldrig varit någon hejjare på att springa men fick ett liljeholmens igår när jag läse här om att man
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 14:34@ Sandra: Duckar alltid, det sitter i generna;)! Är själv fan till Arthur Lydiards LSD som innebär 70-100% av aeroba kapaciteten. Alltså markant snabbare än Maffe om jag fattat saken rätt. Kan själv inte springa saktare än typ 5:30 och hålla ett vettigt s
@ Sandra: Duckar alltid, det sitter i generna;)! Är själv fan till Arthur Lydiards LSD som innebär 70-100% av aeroba kapaciteten. Alltså markant snabbare än Maffe om jag fattat saken rätt. Kan själv inte springa saktare än typ 5:30 och hålla ett vettigt s