Quote from Guest on 7 July 2009, 17:33Är nybörjare på det här med att springa. Började strax före jul kom igång bra, men fickm ont i halse3n i 6 veckor eller nåt och sen började jag om igen. Nu tänkte jag springa efter ett färdigt program för att inte gå ut för hårt.
Målet är att klara 2 mil
Är nybörjare på det här med att springa. Började strax före jul kom igång bra, men fickm ont i halse3n i 6 veckor eller nåt och sen började jag om igen. Nu tänkte jag springa efter ett färdigt program för att inte gå ut för hårt.
Målet är att klara 2 mil
Quote from Catharina Brattlin on 7 July 2009, 17:43Min högst personliga åsikt är, efter att ha kollat Din kalender, att prio ett för Dig är att få till regelbundenheten i Din löpträning under en längre tid, t ex några månader. Därefter kan det vara läge att speca passen mot kvalitet, snabbpass och långdis
Min högst personliga åsikt är, efter att ha kollat Din kalender, att prio ett för Dig är att få till regelbundenheten i Din löpträning under en längre tid, t ex några månader. Därefter kan det vara läge att speca passen mot kvalitet, snabbpass och långdis
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 18:06Kul att du vill springa. Ska man fortsätta med det gäller det att inte dra på sig några onödiga skador i början. Därför är det ganska smart att springa efter ett träningsprogram för nybörjare.
Tycker man att det är för hårt så kan man självklart dra ned
Kul att du vill springa. Ska man fortsätta med det gäller det att inte dra på sig några onödiga skador i början. Därför är det ganska smart att springa efter ett träningsprogram för nybörjare.
Tycker man att det är för hårt så kan man självklart dra ned
Quote from Richard Wikström on 7 July 2009, 18:16Tack för snabba svar!
När jag började i julas sprang jag 7 km 2 dagar i veckan, fick ont så jag minskade sträckan och fyllde på med styrketräning i stället tills jag kunde springa ordentligt igen sen blev jag ju sjuk som sagt.
Sylvia: Så du tycker jag
Tack för snabba svar!
När jag började i julas sprang jag 7 km 2 dagar i veckan, fick ont så jag minskade sträckan och fyllde på med styrketräning i stället tills jag kunde springa ordentligt igen sen blev jag ju sjuk som sagt.
Sylvia: Så du tycker jag
Quote from Catharina Brattlin on 7 July 2009, 18:32Om Du ska skippa programmet eller inte kan inte jag bedöma, Nina. Jag utgår bara från mig själv när jag började löpträna. Gjorde nån slags grundträning i fyra månader innan jag började köra efter ett program (som jag iofs hade gjort själv).
Om det längst
Om Du ska skippa programmet eller inte kan inte jag bedöma, Nina. Jag utgår bara från mig själv när jag började löpträna. Gjorde nån slags grundträning i fyra månader innan jag började köra efter ett program (som jag iofs hade gjort själv).
Om det längst
Quote from Richard Wikström on 7 July 2009, 18:40Sylvia: Menar du samma tempo på alla tre passen då? Prattempo alltså?
Sylvia: Menar du samma tempo på alla tre passen då? Prattempo alltså?
Quote from Catharina Brattlin on 7 July 2009, 18:48Ja, nu i början finns det ingen anledning att pressa kroppen mer än den klarar av. Din tid för kräkpass kommer. Det kan jag lova Dig! 🙂
Du måste vänja Dig, dels vid att löpa flera ggr i veckan, och dels vänja muskler, senor och ligament för att hålla D
Ja, nu i början finns det ingen anledning att pressa kroppen mer än den klarar av. Din tid för kräkpass kommer. Det kan jag lova Dig! 🙂
Du måste vänja Dig, dels vid att löpa flera ggr i veckan, och dels vänja muskler, senor och ligament för att hålla D
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 19:04Kvinnor och män? Ja, vad ska man säga?
Kör en runda på 2-3 km tills den sitter bra, dvs att du kan springa den i ett behagligt tempo. Det ska kännas bra när du kommit tillbaks. Då kan du öka på längden, inte tempot. Det tar tid innan muskler och senor bl
Kvinnor och män? Ja, vad ska man säga?
Kör en runda på 2-3 km tills den sitter bra, dvs att du kan springa den i ett behagligt tempo. Det ska kännas bra när du kommit tillbaks. Då kan du öka på längden, inte tempot. Det tar tid innan muskler och senor bl
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 20:52Jag måste protestera å det kraftigaste, jag tycker intervaller är PERFEKT träning för alla! Men givetvis bara nån gång i veckan om man är nybörjare och självklart i ett tempo man klarar av. Jag har sett rena nybörjargrupper med tjejer som tränar för att b
Jag måste protestera å det kraftigaste, jag tycker intervaller är PERFEKT träning för alla! Men givetvis bara nån gång i veckan om man är nybörjare och självklart i ett tempo man klarar av. Jag har sett rena nybörjargrupper med tjejer som tränar för att b
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 20:57Brukar det inte stå i de där programmen att det är tiden man är ute som är den viktiga och inte sträckan? Alltså om det står lugn löpning i 50 minuter (10 km) så ska du se till att köra lugn löpning i 50 minuter och strunta i hur långt du kommer och inte
Brukar det inte stå i de där programmen att det är tiden man är ute som är den viktiga och inte sträckan? Alltså om det står lugn löpning i 50 minuter (10 km) så ska du se till att köra lugn löpning i 50 minuter och strunta i hur långt du kommer och inte