Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 21:03Jag vidhåller att man ska vänta med att köra med intervaller tills man har en grund att stå på.
Det är bra träning. Det är jobbig träning. Det ger snabbt resultat.
Men vänta lite med det.
Jag vidhåller att man ska vänta med att köra med intervaller tills man har en grund att stå på.
Det är bra träning. Det är jobbig träning. Det ger snabbt resultat.
Men vänta lite med det.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 22:11Men Totteman. Jag tror du missförstår vad vi menar med intervaller? Om man GÅR sina minuter och sen JOGGAR de där andra minuterna och sen får GÅ igen så är det ju MINDRE jobbigt än att SPRINGA alla sabla minuterna. Tycker iaf nybörjare jag.
Men Totteman. Jag tror du missförstår vad vi menar med intervaller? Om man GÅR sina minuter och sen JOGGAR de där andra minuterna och sen får GÅ igen så är det ju MINDRE jobbigt än att SPRINGA alla sabla minuterna. Tycker iaf nybörjare jag.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 22:34Åsikterna kring huruvida intervaller är bra eller inte går isär, men jag håller med om att du bör vänta med regelrätt intervallträning. Men det är ju inget som säger att du inte kan köra lite fartlek om du själv känner att du har lite "tråkigt" där du har
Åsikterna kring huruvida intervaller är bra eller inte går isär, men jag håller med om att du bör vänta med regelrätt intervallträning. Men det är ju inget som säger att du inte kan köra lite fartlek om du själv känner att du har lite "tråkigt" där du har
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 22:35Hmmm...ska man jogga istället för att springa så kanske man ska vänta lite med intervallträning. Intervallträning är en "putsning", eller en väldigt hög kvalite av grundträningen och inget man kan klämma in hur som helst.
Varför ska det vara så svårt att
Hmmm...ska man jogga istället för att springa så kanske man ska vänta lite med intervallträning. Intervallträning är en "putsning", eller en väldigt hög kvalite av grundträningen och inget man kan klämma in hur som helst.
Varför ska det vara så svårt att
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 22:40Jag håller med dig, det är tillräckligt lätt att skada sig ändå. Speciellt innan en är van med löpningen.
Jag håller med dig, det är tillräckligt lätt att skada sig ändå. Speciellt innan en är van med löpningen.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 22:47Jag tycker inte man behöver grundträna lång tid innan man ger sig på intervaller. Jag tycker intervallerna ska ingå i grundträningen! Givetvis på en mycket försiktig nivå om du är nybörjare. Men att få upp pulsen och sträcka på benen, det är kul och bra f
Jag tycker inte man behöver grundträna lång tid innan man ger sig på intervaller. Jag tycker intervallerna ska ingå i grundträningen! Givetvis på en mycket försiktig nivå om du är nybörjare. Men att få upp pulsen och sträcka på benen, det är kul och bra f
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 22:53Kan Sandra och Jessie tala om för trådskaparen hur ett intervallträningsupplägg kan se ut för att denne ska nå sina mål?
Kan Sandra och Jessie tala om för trådskaparen hur ett intervallträningsupplägg kan se ut för att denne ska nå sina mål?
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 22:58Låt se, trådskaparen är motionär som sprungit 2-3 gånger i veckan i några månader men har ännu inte provat intervaller?
Då borde Torbjörn Sköldefors ha ett bra tips på marathon.se:
* Mål: Att få bättre kondition, bättre fart och "lära sig" intervallträn
Låt se, trådskaparen är motionär som sprungit 2-3 gånger i veckan i några månader men har ännu inte provat intervaller?
Då borde Torbjörn Sköldefors ha ett bra tips på marathon.se:
* Mål: Att få bättre kondition, bättre fart och "lära sig" intervallträn
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 23:04Hm, noterade två saker där:
"Uppvärmning
Börja med att värma upp ordentligt. Jogga lugnt i 2-3 kilometer. Stanna och stretcha genom kroppen. Undvik långa stretch utan gör rörelserna lite mer som korta töjningar, som för att "väcka" muskeln."kanske var
Hm, noterade två saker där:
"Uppvärmning
Börja med att värma upp ordentligt. Jogga lugnt i 2-3 kilometer. Stanna och stretcha genom kroppen. Undvik långa stretch utan gör rörelserna lite mer som korta töjningar, som för att "väcka" muskeln."
kanske var
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 23:17Undrar om ni inte pratar liksom förbi varandra å har rätt allihopa..(Typ fel..?!)
Om man nu inte orkar mer än 275 meter....å ska köra ditt intervallpaket på 500 meter gånger en oändlighet...det måste väl kännas ganska så svårt typ...Jag tror i alla fall a
Undrar om ni inte pratar liksom förbi varandra å har rätt allihopa..(Typ fel..?!)
Om man nu inte orkar mer än 275 meter....å ska köra ditt intervallpaket på 500 meter gånger en oändlighet...det måste väl kännas ganska så svårt typ...Jag tror i alla fall a