Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur ska jag tänka?
You need to log in to create posts and topics.

Om målet är att springa 20 km i höst och Lidingöloppet nästa år, så borde grunden vara att springa i terrängen. Intervallträning kan man gott och väl klämma in senare. Jag tycker fortvarande att man bör kunna springa 45 minuter ganska obehindrat innan man

Jaadu Totte.. vad vet väl en rookie som jag?

Utom att i From Couch 2 5K-programmet finns det intervaller med (faktum är att man börjar med intervaller - spring 60s, gå 90 spring 60 etc dag 1... ). Väljer man istället något av programmen på Tjejmilens si

Intervaller kan ställa till med ett elände om man/kvinna inte är ordentligt grundtränad. I alla fall om man med intervaller menar riktig kvalitetsträning.

Man bygger inte en fin lyxig vindsvåning på en fallfärdig bottenvåning och murken grund!

Men, när

Väl talat Krister.

Pratar ni inte förbi varandra?

Intervaller måste väl inte nödvändigtvis betyda tröskelfart/puls och högre? Det kan göra det - om man har en stabil grund. Annars kan det väl vara (som tex Jessie säger) att det handlar om att växla tempo/puls? Exempelvis m

Mikael har rätt, det verkar som själva ordet intervaller tolkas helt olika av olika personer.

Gåintervaller resp. löpintervaller?
Uppintervaller resp. nerintervaller?

Jo Sandra, så är det nog. Jag kallar inte gång kombinerat med korta joggsträckor för intervallträning. Inte ens fartlek utan mer gå-spring i så fall.

Att blanda jogg och gång brukar inte räknas som intervallträning, även om det i någon mening är det. När man säger att man ska vänta med intervaller tills man har en hyfsad grund, så syftar det förstås inte på den sortens pass.

Nu blev ni sådär pretto igen grabbar... 😉