Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 13:26Intressant!
Så om jag går, med inslag av löpning, under 1,5 timmar med låg puls, så är det bättre än att springa lika länge med hög puls, för att man "lär" muskeln att arbeta effektivare?
Och då återstår ju frågan; vad är lågpuls? Under 65% av max eller
Intressant!
Så om jag går, med inslag av löpning, under 1,5 timmar med låg puls, så är det bättre än att springa lika länge med hög puls, för att man "lär" muskeln att arbeta effektivare?
Och då återstår ju frågan; vad är lågpuls? Under 65% av max eller
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 13:41Tänk tid i pulszon och glöm allt om sträcka.
Tänk tid i pulszon och glöm allt om sträcka.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 13:51Precis det jag funderade på att börja med men som är så svårt att göra...
Man vill ju se resultat snabbt 🙂
Men det hjälpte ju att spring/gå över stock och sten istället för i löparspåret. Tiden bara flög iväg och det enda man behövde fokusera på var att
Precis det jag funderade på att börja med men som är så svårt att göra...
Man vill ju se resultat snabbt 🙂
Men det hjälpte ju att spring/gå över stock och sten istället för i löparspåret. Tiden bara flög iväg och det enda man behövde fokusera på var att
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 14:00Mellan 60 och 70% är siffror som är ständigt återkommande, men precis som du själv anat är det individuellt: http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=964223
Mellan 60 och 70% är siffror som är ständigt återkommande, men precis som du själv anat är det individuellt: http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=964223
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 14:03För mig är lågpulsfart = samtalsfart. Därför springer jag gärna långpassen med sällskap så ger sig farten naturligt.
För mig är lågpulsfart = samtalsfart. Därför springer jag gärna långpassen med sällskap så ger sig farten naturligt.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 14:06Har man ingen att prata med kan man sjunga 🙂
Har man ingen att prata med kan man sjunga 🙂
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 14:10Intressant att du säger sjunga för jag testade det under TEC i helgen (inspirerad av Yannis Kouros). Om det är några Täbybor som undrade vem som kom nynnades igenom deras villaområden kl 3 på natten så var det alltså jag.
Intressant att du säger sjunga för jag testade det under TEC i helgen (inspirerad av Yannis Kouros). Om det är några Täbybor som undrade vem som kom nynnades igenom deras villaområden kl 3 på natten så var det alltså jag.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 14:12Det fungerade tydligen också, du klarade ju det 🙂
Det fungerade tydligen också, du klarade ju det 🙂
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 14:16Javisst funkade det. Inte så mycket för att hålla ned farten och pulsen för det skötte kroppen av själv, men för att få kilometrarna att ticka på utan tanke på värkande ben och fötter.
Javisst funkade det. Inte så mycket för att hålla ned farten och pulsen för det skötte kroppen av själv, men för att få kilometrarna att ticka på utan tanke på värkande ben och fötter.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 14:45"Vilken %-sats ska man ligga på då? Eller är det individuellt?"
Ja det är individuellt.
"Vilken %-sats ska man ligga på då? Eller är det individuellt?"
Ja det är individuellt.