Quote from Funbeat user on 12 April 2008, 22:58En liten parentes i sammanhanget:
Vem var det som presterade bäst på varvet det året? Var det min kompis som hade tränat jätteseriöst men sedan blev tvungen att skänka bort sin lapp p.g.a. skada, eller var det jag som inte tränat ett skit ? (H)
En liten parentes i sammanhanget:
Vem var det som presterade bäst på varvet det året? Var det min kompis som hade tränat jätteseriöst men sedan blev tvungen att skänka bort sin lapp p.g.a. skada, eller var det jag som inte tränat ett skit ? (H)
Quote from Funbeat user on 12 April 2008, 23:06Marathon på sex timmar, vad är det, 8,5 min/km? Det går man väl i princip runt. Om man är stolt över det eller inte beror väl helt på individuella förutsättningar. Är man normalt frisk och inte väger alltför mycket tycker jag nog också att man kan satsa p
Marathon på sex timmar, vad är det, 8,5 min/km? Det går man väl i princip runt. Om man är stolt över det eller inte beror väl helt på individuella förutsättningar. Är man normalt frisk och inte väger alltför mycket tycker jag nog också att man kan satsa p
Quote from Funbeat user on 12 April 2008, 23:43Jag går absolut inte så fort och hade jag klarat ett maraton på 6 timmar hade jag verkligen överpresterat.
Vad som är en bra prestation beror mycket på vilka förutsättningar man har.
Jag går absolut inte så fort och hade jag klarat ett maraton på 6 timmar hade jag verkligen överpresterat.
Vad som är en bra prestation beror mycket på vilka förutsättningar man har.
Quote from Funbeat user on 13 April 2008, 12:14NEJ, man klarar inte att ta sig runt en mara på 6 timmar om man bara går (förutsatt att man inte menar sådana som sysslar seriöst med gång).
JA, att ta sig runt maratondistansen inom maxtidsgränsen är alltid en prestation, och en FÖRBASKAT rejäl sådan.
NEJ, man klarar inte att ta sig runt en mara på 6 timmar om man bara går (förutsatt att man inte menar sådana som sysslar seriöst med gång).
JA, att ta sig runt maratondistansen inom maxtidsgränsen är alltid en prestation, och en FÖRBASKAT rejäl sådan.
Quote from Funbeat user on 13 April 2008, 12:53Kloka ord som vanligt Fredrika.
Kunde inte sagt det bättre själv 😀
Kloka ord som vanligt Fredrika.
Kunde inte sagt det bättre själv 😀
Quote from Funbeat user on 13 April 2008, 15:07Hur lång är en mara?
42 km? säg 42,5 ...
42,5km *8min/km =340 min = 5 h 40 min360min/42,5 km = 8 min 28 s /km, inget orimligt gåtempo - om man är uthållig alltså.
Hur lång är en mara?
42 km? säg 42,5 ...
42,5km *8min/km =340 min = 5 h 40 min
360min/42,5 km = 8 min 28 s /km, inget orimligt gåtempo - om man är uthållig alltså.
Quote from Funbeat user on 13 April 2008, 17:15Öööhhhh... varsågoda, ställ löpbandet på 7,03 km/h och se om ni tror att det håller i sex timmar respektive 42,195 kilometer! Det är INTE vad jag kallar promenad. 🙂
Öööhhhh... varsågoda, ställ löpbandet på 7,03 km/h och se om ni tror att det håller i sex timmar respektive 42,195 kilometer! Det är INTE vad jag kallar promenad. 🙂
Quote from Elias Engqvist on 13 April 2008, 17:3710 min /km anses vara gånghastighet och det är rätt jobbigt att hålla den snitt-hastigheten i 7 timmar! Jag lovar!
Jag vill också hålla med Fredrika ovan. Bra rutet!
10 min /km anses vara gånghastighet och det är rätt jobbigt att hålla den snitt-hastigheten i 7 timmar! Jag lovar!
Jag vill också hålla med Fredrika ovan. Bra rutet!
Quote from Funbeat user on 13 April 2008, 20:07Kej då, jag anser gånghastighet vara 8-9 min/km jaja ... inget att ryta över!
Men jo att gå eller springa i sju timmar skulle göra mig väldigt hungrig respektive öm i fötterna. Även om man planerar att gå en mara på 7 timmar eller vilken tid ni väljer sk
Kej då, jag anser gånghastighet vara 8-9 min/km jaja ... inget att ryta över!
Men jo att gå eller springa i sju timmar skulle göra mig väldigt hungrig respektive öm i fötterna. Även om man planerar att gå en mara på 7 timmar eller vilken tid ni väljer sk
Quote from Jan Lundquist on 13 April 2008, 21:50Lingis, du är ju en riktig snabbgångare. Jag har alltid ansetts som en som går fort men när vi gick till fiket fick jag verkligen pinna på för att hänga med dig 😉
Lingis, du är ju en riktig snabbgångare. Jag har alltid ansetts som en som går fort men när vi gick till fiket fick jag verkligen pinna på för att hänga med dig 😉