Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur snabb kan en tjockis vara?
You need to log in to create posts and topics.

Men Ulf - det stämmer bara i 25-50 kilos övervikt-klassen.
Tror inte det funkar från 70 till 50 kg eller från 60 till 40... 😀

Fast det borde ändå kunna ta mig ner mot sub 40 om jag bara hade mer karaktär och mindre glupskhet!

Kan någon mer bekräfta den här fantastiska teorin? Om det stämmer, åtminstone hyfsat, så kanske jag just funnit moroten jag behöver! (Eller så kan jag öve

Vore det inte bättre att kolla fett% istället för bmi om man nu är tvungen att jämföra ? Har man mycket muskler så skjuter ju bmi i höjden även om man inte är en "tjockis". När jag var som mest vältränad så låg jag runt 26 i bmi vilket räkas som övervikt

Nummer, bmi, vågen osv. Men nog kostar det mera att frakta runt 110 kg än 75, vare sig de består av muskler eller fett.

Det är inte lätt att var tung. Jämfört med att vara lätt, alltså.

Fast visst - det är ännu jobbigare att försöka få med sig 40 över

Jag är 44 år och väger 95 kg på 170 cm och har inte en chans på milen under timmen. Sprang 11,23 km för någon vecka sedan på 86 min och mådde bra både då och efteråt 🙂 Men målet med träningen är för egen del att gå ned i vikt och må bra, inte att bli sn

Markus har nog väldigt rätt om just BMI. Jag kommer alltid att vara överviktig enligt BMI, när jag var som mest vältränad för ca 19 år sedan vägde jag 85,5 utan en gnutta fett. För att klara gränsen för övervikt enligt BMI skulle jag vara under 86 kg vilk

Jag kan instämma med Markus vad det gäller BMI det är ett lite lurigt värde.
när jag var som mest vältränad (höll på med Judo då) och hade inte något överflödigt kilo på kroppen låg mitt bmi på nästan 27.

Jag var i den vevan på en hälsokontroll på jobbet

BMI var det länge sedan jag brydde mig om eftersom jag inte har en kroppsform som de flesta. Min fettprocent om man utgår ifrån bmi är 31% och om man utgår ifrån YMCA metoden så är den 23%. Ganska stor skillnad alltså. Bmi känns som en oerhört förlegad me

Jag tycker BMI verkar vara en värdelös måttstock eftersom man jämför alla med varandra oavsett kroppstyp, muskelmassa etc.

BMI är ju heller inte avsett för individer, utan för populationer.

Det är väl, som vanligt, fetthysterimaffian (läs Viktväktarna och slaskpressen) som lagt beslag på begreppet, bara för att kunna ge ännu fler personer ännu sämre självförtroende och därm