Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur snabb kan en tjockis vara?
You need to log in to create posts and topics.

Ja jag vill absolut inte säga något negativt om att man som "stor" vill springa snabbt..Toppengrej naturligtvis..Men jag vill bara så där i förbifarten ställa frågan : Varför inte springa lång....(Å långsamt..!?)

Men Kjell, om man håller på och tränar så blir tjockmagen alltmer lagommage och då går det automatiskt (mer eller mindre) snabbare på samma sträcka... Jag håller med om att inte tvinga fram en fartökning!

Sen tycker jag att man kan diskutera varför så jä

Kjelle.
Nu vet jag ju inte hur ung den positive karln Wallin är,
men snälle Kjell -
ungdomen idag är inte intresserad av att njuta av ett ett långsamt liv typ långsamt förflyttande.

Action - action - action.

En dag närmar de sig din ålder - till min ha

Ja då hoppas jag att jag en dag få en klapp på axeln och någon som kallar sig "lillmagen Wallin" morsar och säger att han nu ska kuta sitt första Stockholm Marathon å kanske i mitt tempo som farthållare....!?(Alt snabbare..)hoppsan..!?

Oj. Diskussionen kom snabbt att handla om snabbt vs långt vilket kanske inte riktigt var min mening från början. För mig handlar det om vilken målsättning jag har. Målsättningen är att gå ner i vikt och för att motivera mig till att springa siktar jag in

Att känna lust och vilja att träna måste ändå vara det viktigaste.
Vill man springa fort gör det, vill ni springa långt gör det.
Gör en kombo av allt huvudsaken är att just du trivs med det du gör.
Jag är glad att min stormage försvunnit och jag hoppas at

klarade en kuperad mil på 65min förra veckan. Vikt 133kg.
Sprang gbg-varvet på 2.43 med en vikt på 143kg och förra veckan sprang jag 18km på 2h. Bantningen gör verkligen susen. Jag känner mig som en liten skogsnymf nu. 😉

Med ett BMI som varierar mellan 19 och 20, inte sjutton klarar jag att springa en mil för det....

Jörgen Nilsson, Johan Hellberg, Stormagen Wallin - om man jämför dessa tre killars tider och vikt/bmi så ser man att det kanske inte är vikten som alltid är det avgörande (även om den HAR enormt stor betydelse för löphaastighet!). Nilsson uppger inte sin

Lena, kan det stämma? Då ska jag genast ta mig samman och gå ner 20 kg! 🙂