Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur springer man ett marathon?
You need to log in to create posts and topics.

Fokusera på dig själv. Låt ingenting störa din koncentration. Luras inte av din träning att du har ett hum om hur det känns i slutet av loppet bara för att du sprungit 30k på träning.

Använd vaselin på ljumskar och i armhålor.

Öppna inte för hårt!!!!

L

Tack alla som delat med sig av sina erfarenheter...

Jag skall skapa en checklista med saker att tänka på, och sedan kommer jag att sortera bort de som jag intre tror passar mig.

Vi får se hur det blir avseende farten, , , jag har en känsla av att jag in

Jätteroligt att läsa allas tips. Inte för att jag tänker springa en mara.. men vem vet, en dag är det kanske dags 🙂

Skit fullständigt i alla rekommendationerna å skaffa dig en egen bas genom erfarenheter.....tungt...JA...effektivt...Ännu mera JA..!

Jo du Kjell.. så kan man göra.
Men om jag ville strunta i alla andra och bara köra mitt "eget race", så hade jag ju inte tyckt att Funbeat var så roligt.
Jag hade heller inte startat en diskussion i ämnet, och jag hade troligtvis inte läst något som någo

Det kommer att göra ont... Fast på ett roligt sätt! 😀

På samma sätt som man äter en elefant: en tugga i taget.

Mycket bra tips! Jag lär förmodligen inte ge mig på någon mara under 2011 men framöver hoppas jag på detta. Ska försöka lägga tipsen på minnet 🙂

Troll finns Paul....har du inte fattat det nu....ehe..!
Jaha...ALLA råd var alltså inte välkomna....tack då kör vi väl ointressant på den här tråden då.?!

Får jag låna tråden lite?

Många skriver "vaselin". Då undrar jag; är det en regel att man får skav på olika ställen? Jag har aldrig sprungit ett marathon (ska snart debutera, om planerna håller) och det längsta jag har sprungit är drygt 28 km utan skav v