Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur springer man ett marathon?
You need to log in to create posts and topics.

För mig är det så att OM det kommer så kan det förstöra allt. Ett litet skav, blir snabbt ett större sår som fylls på med salt och sitter det i ljumskar, lår, könsdelar så påverkar det snabbt löpsteget och tankarna negativt.

Men det kommer inte alltid..o

Det behöver inte vara så. Det enda jag gjorde inför Lindigöloppet var att tejpa bröstvårtorna. Misstänker att inte ens det behövs av alla. Men, man vill inte få reda på det under tävlingens gång. 🙂

Anders S: Precis så. Ibland blir det något av det och det är inte alltid den skönaste upplevelsen.

Men man kan vara rätt glad ändå.

BILD:http://www.sapiens.se/images/Rotterdam.JPG

Spring långpass och testa vilka av råden du verkar behöva applicera. Testa vad som funkar för dig att käka och dricka. Prova själv om du behöver tejpas eller smörjas in på något särskilt ställe. Andra kan komma med goda råd men det är bara du själv som ka

Tror skavsår är väldigt individuellt. Jag fick en känning min första halvmara, innerbyxan i shortsen bet ifrån på slutet, så sen gick jag över till tights istället, och problemet försvann 🙂
Jag tejpade bröstvårtorna min enda mara, vet inte om det behövde

Jag har tejpat bröstvårtor på halvmaradistanser och längre. Jag blev öm som tusan där i samband med första halvmaran, mest efteråt. Men jag misstänker att det också hade med materialet i tröjan att göra, det var en vanlig bomullströja. Jag misstänker att

Tittar jag på Marcus´ linne och läser om Mikaels innershorts misstänker jag att fladdriga kläder ökar risken? Mina kläder sitter alltid som ett ålskinn, så därför kanske jag har klarat mig?

Nåväl, det känns som att jag inte behöver bekymra mig om det då.

Sylvia: Jag tror att det är väldigt individuellt. Jag har sprungit några lite längre lopp och det enda jag drabbats av var lite, lite känningar i ärmlinningen på linnet efter Sthlm marathon. Men det gick över till dagen därpå. Jag får också vädligt sällan

Sylvia: Mitt linne satt rätt tight. Men en dålig söm i kombination med icke-vaselinade armar och regn nästan hela vägen gav den här effekten. Innan denna mara hade jag aldrig haft problem utan vaselin. Så nu smörjer jag!

Surmular och tröttisar finns det i överflöd.

Det är ingen tvekan om att det till sist bara gäller att bita ihop och kämpa... som alltid annars.

Positiv energi med folk som vill eller kan snarare än folk som bara vill låta bli eller inte vill försöka.