Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Micke M - 28 i vilopuls är mycket ovanligt! Tror att läkarvetenskapen gärna hade kikat lite närmare på din fysiologi om du gav dem en hint!

"Vilopuls:28" - är inte det olagligt?

Vampyrer?
Minns att jag en gång efter en hälsoundersökning där de tog pulsen på mig medan jag satt upp på ett bord fick 55 bpm i vilopuls, då menade kollegerna att _det_ var mätfel, jag var nog död ...

28? Då borde du också kunna vinna TdF fem gånger.
Det gjorde Indurain.

Asfaltlöparens pb är 21.

Lena: Detta är vad jag mäter upp de flesta gånger då jag vaknar (om jag nu inte kört ett hårt pass dagen före). Jag har ingen aning om vad eventuellt "pb" är eller vad lägstanoteringen under natten är.

Normal puls när jag står upp och gör någonting icke

Lena: Var håller Asfaltlöparen till nuförtiden? Minns att han hängde på marathon.se för ca 10 år sen. Och di.se förstås 🙂

On Topic: Vore det inte bättre att ta en person och snabbt ändra vikt uppåt och nedåt för att se vad vikten gör istället för att

Jag raljerade lite över Asfaltlöparen och hans sätt att uttrycka sig.

Pulsen är genetisk, och jag betvivlar inte ett ögonblick att din inte stämmer Micke och jag uppfattar det alls inte som att du "skryter". Min kommentar var mest en reflektion till Mar

Man kan ju undra hur mkt av en fartökning som beror på en viktminskning direkt och hur mkt som beror av ökad träning som också lett till mindre vikt ...
Alltså vore det väldigt intressant att ta en uppsättning olika duktiga löpare och hänga på viktvästar

http://www.loparn.com/