Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"http://www.loparn.com/"

Tack för det! Ser att han fortfarande inte slösar tid på oväsentligheter som webdesign 🙂

"... säg 1, 2, 3, 5, 7 & 10 kg.." - vad är det för fjuttande?!
Fortsätt med 15, 20, 25, 30, 35, 40, 50 och 60 kg. Om det ska bli intressant, tycker jag.

Hej! Har trixat lite med detta...

Jag har gått ner 5kg under vinterträningen utan att öka träningsmängden jättemycket sen i höstas. Låg på ca 40 på milen ifjol (sprang inget 10km på max). Sprang springtime i Helsingborg på 38:08 förra helgen med lite mer

Låter lockande att gå ner i vikt istället för att hårdträna. Jag skulle nog utan att se utmärglad ut kunna gå ner 10 kg (76->66). Nåja, jag vägde ju iallafall 65kg i 20 årsåldern. och då skulle jag i teorin vinna 30s/km och klara milen på 45 minuter vilke

Vem har sagt något om att skippa choklad och öl....? Glad att jag inte behövt gå så långt. 🙂

Mm själv lever man på choklad och annat gott utan att gå upp något överhuvudtaget (H) Fast det blir väl annorlunda snart...

Lena visst, bara förslag på systematik, givetvis vill man testa om det är linjärt i alla områden. Misstänker dock att det kan vara svårt att hitta löpare som är med på att man hänger på dem 50% eller mer extra kroppsvikt, eller rättare sagt som _pallar_

Varken BMI eller mått säger så hemskt mycket.

Längd: 193
Vikt: 92
5 km. 24:30 i april (ej maxning)

EDIT: Är trött, läste fel på vad man skulle ange.

Jag håller nog med BMI säger inte så mycket.

BMI: 30
5 km: 21:21
10 km: 48:41
Vilopuls: 43

Men om 3s/km/kilo stämmer så finns det utrymme för förbättringar i alla fall.

🙂

Peter P skrev: Vore det inte bättre att ta en person och snabbt ändra vikt uppåt och nedåt för att se vad vikten gör istället för att jämföra BMI, puls och tider på helt olika personer?
Borde finnas gått om löpare som snabbt bantat bort 5-10kg utan att n