Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

BMI säger ingenting eftersom det inte tar hänsyn till om det är muskler eller fett.

Fast Marcus - är du väldigt muskulös eller har du räknat fel? Det låter jäkligt snabbt iaf!

Oavsett tidsvinsten tror jag man kan tjäna på en lägre skaderisk givet att man springer likartad längd & tid. Ett kilo blir 8 100 kg extra per mil eller 4,05 ton per ben (45 min x 180 steg/min). Om man kapar 4-5 kg blir det en mindre lastbil mindre att bä

Jag är ingen bodybuilder direkt, tränar aldrig på gym. Men BMI värdet borde stämma.

187 cm lång och 105 kg

Har gett förslaget några gånger att man ska tävla i minuter per kilometer delat i kroppsvikten. Men ingen har nappat ännu 😀

Tycker jag låter som en riktigt dum idé 😉

Du har nog en "kraftig benstomme" som man brukar säga 🙂

Man tjänar på att inte släpa på extravikt, så långt är allt klart. Sedan är frågan hur mycket extravikt man kan ha innan det går ut över prestationen. Med extra kilon har man även svårare att kyla av kroppen, så löpning i varmt väder är inte det optimala.

Det räckte ju att se kenyanerna på Göteborgsvaravet för att inse att vi svenska löpare i allmänhet kan gå ner en hel del i vikt utan att det påverkar löpresultaten negativt...

Generellt har vita mer underhudsfett.

Ari, det var det dummaste jag hört. Generellt sett alltså.