Quote from Lars Mörrby on 24 May 2010, 15:02BMI säger ingenting eftersom det inte tar hänsyn till om det är muskler eller fett.
BMI säger ingenting eftersom det inte tar hänsyn till om det är muskler eller fett.
Quote from Elias Engqvist on 24 May 2010, 15:32Fast Marcus - är du väldigt muskulös eller har du räknat fel? Det låter jäkligt snabbt iaf!
Fast Marcus - är du väldigt muskulös eller har du räknat fel? Det låter jäkligt snabbt iaf!
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 15:33Oavsett tidsvinsten tror jag man kan tjäna på en lägre skaderisk givet att man springer likartad längd & tid. Ett kilo blir 8 100 kg extra per mil eller 4,05 ton per ben (45 min x 180 steg/min). Om man kapar 4-5 kg blir det en mindre lastbil mindre att bä
Oavsett tidsvinsten tror jag man kan tjäna på en lägre skaderisk givet att man springer likartad längd & tid. Ett kilo blir 8 100 kg extra per mil eller 4,05 ton per ben (45 min x 180 steg/min). Om man kapar 4-5 kg blir det en mindre lastbil mindre att bä
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 15:48Jag är ingen bodybuilder direkt, tränar aldrig på gym. Men BMI värdet borde stämma.
187 cm lång och 105 kg
Har gett förslaget några gånger att man ska tävla i minuter per kilometer delat i kroppsvikten. Men ingen har nappat ännu 😀
Jag är ingen bodybuilder direkt, tränar aldrig på gym. Men BMI värdet borde stämma.
187 cm lång och 105 kg
Har gett förslaget några gånger att man ska tävla i minuter per kilometer delat i kroppsvikten. Men ingen har nappat ännu 😀
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 17:18Tycker jag låter som en riktigt dum idé 😉
Tycker jag låter som en riktigt dum idé 😉
Quote from Elias Engqvist on 24 May 2010, 17:57Du har nog en "kraftig benstomme" som man brukar säga 🙂
Du har nog en "kraftig benstomme" som man brukar säga 🙂
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 19:38Man tjänar på att inte släpa på extravikt, så långt är allt klart. Sedan är frågan hur mycket extravikt man kan ha innan det går ut över prestationen. Med extra kilon har man även svårare att kyla av kroppen, så löpning i varmt väder är inte det optimala.
Man tjänar på att inte släpa på extravikt, så långt är allt klart. Sedan är frågan hur mycket extravikt man kan ha innan det går ut över prestationen. Med extra kilon har man även svårare att kyla av kroppen, så löpning i varmt väder är inte det optimala.
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 20:28Det räckte ju att se kenyanerna på Göteborgsvaravet för att inse att vi svenska löpare i allmänhet kan gå ner en hel del i vikt utan att det påverkar löpresultaten negativt...
Det räckte ju att se kenyanerna på Göteborgsvaravet för att inse att vi svenska löpare i allmänhet kan gå ner en hel del i vikt utan att det påverkar löpresultaten negativt...
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 21:56Generellt har vita mer underhudsfett.
Generellt har vita mer underhudsfett.
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 05:30Ari, det var det dummaste jag hört. Generellt sett alltså.
Ari, det var det dummaste jag hört. Generellt sett alltså.