Quote from Catharina Brattlin on 13 May 2010, 12:15Inte är väl det nån stor skillnad??
Går jag medvetet ner 5 kg (till ca 45) så innebär det 15 sek snabbare per km. Vilket skulle innebära en kapning på en halvmarathon med 5 minuter och 15 sek.
Nä, sånt får eliten pyssla med. Det är inget för mig.
🙂
Inte är väl det nån stor skillnad??
Går jag medvetet ner 5 kg (till ca 45) så innebär det 15 sek snabbare per km. Vilket skulle innebära en kapning på en halvmarathon med 5 minuter och 15 sek.
Nä, sånt får eliten pyssla med. Det är inget för mig.
🙂
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 12:42Håller med Sylvia. Finns gränser för hur viktigt ett PB är för mig. 😀
Är hellre vältränad totalt vilket kan betyda några kilon för mycket på överkroppen för att det ska vara optimalt för löpning.
Håller med Sylvia. Finns gränser för hur viktigt ett PB är för mig. 😀
Är hellre vältränad totalt vilket kan betyda några kilon för mycket på överkroppen för att det ska vara optimalt för löpning.
Quote from Elias Engqvist on 13 May 2010, 13:12Det beror ju lite på var man startar viktnedgången!
Det beror ju lite på var man startar viktnedgången!
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 13:18Christer, Hur menar du då?
Christer, Hur menar du då?
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 13:18dubbel
dubbel
Quote from Catharina Brattlin on 13 May 2010, 13:25Christer, precis!
"För folk som är normalviktiga så finns det många sekunder att spara på att bli lite underviktig."
50 kg normalvikt - 45 kg undervikt. Valet är lätt för mig. 🙂
Christer, precis!
"För folk som är normalviktiga så finns det många sekunder att spara på att bli lite underviktig."
50 kg normalvikt - 45 kg undervikt. Valet är lätt för mig. 🙂
Quote from Lars Mörrby on 13 May 2010, 13:28Jag ser det som en utmärkt ursäkt för att jag är så långsam!!
Jag skulle kunna gå ner 2-3 kilo men inte mycket mer om jag inte vill börja tappa en massa i styrka. Det gäller ju att se bra ut naken också... 😉
Jag ser det som en utmärkt ursäkt för att jag är så långsam!!
Jag skulle kunna gå ner 2-3 kilo men inte mycket mer om jag inte vill börja tappa en massa i styrka. Det gäller ju att se bra ut naken också... 😉
Quote from Catharina Brattlin on 13 May 2010, 13:30Den ursäkten kör jag också med. 😉
Den ursäkten kör jag också med. 😉
Quote from Sissel Svanøe on 13 May 2010, 13:45(Nu har jag inte läst länkarna så det kan hända att jag skriver något som redan sagts där)
Kroppsvikten har såklart betydelse, men inte enbart i meningen att det blir tyngre och klumpigare att springa ju mer man väger.
Det är ju även så att den extra dö
(Nu har jag inte läst länkarna så det kan hända att jag skriver något som redan sagts där)
Kroppsvikten har såklart betydelse, men inte enbart i meningen att det blir tyngre och klumpigare att springa ju mer man väger.
Det är ju även så att den extra dö
Quote from Lars Mörrby on 13 May 2010, 14:41Helt rätt Maria - VO2Max är per kilo...
Helt rätt Maria - VO2Max är per kilo...