Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja nu skulle jag ju kolla i nån annan tråd hur myche jag gick ner efter att ha kört en dag på "Gävle-Stockholm-Fun-Run." Kutade i 4 timmar å 55 minuter i terräng å vet inte riktigt hur långt det blev....men vägde mig i morse å det var 75.4 kg.(182 lång.).

Det är inte bara de tre sek per kg, det är känslan av lätthet också. Jag skulle gärna gå ner 2kg till Gbg-varvet nästa helg...

Hjärnsläpp typ 😉

Jag satsar på att tappa ytterligare 2kg till helgen före sthlm. Bör inte vara så stora problem. Att man sen väger mer när man står på startlinjen är ju skit samma då i stort sett all viktökning sista veckan är inlagrad glykogen och vätska.

Vill tappa två-tre kg, men mest för att minska skaderisken.

Även muskler som inte behövs är dövikt, och dessa förbrukar definitivt också syre. Och så är dom en dövikt som åtminstone inte jag har lyckats med att träna bort.

Nog går det... dock inte så jädra smart då även muskler som man vill behålla tar stryk (hjärtat / interkostala muskler / core musker osv)

Jag ställde mig framför en spegel å kollade...å sen sa jag att dom här kilona vill jag ta bort...å sen började jag jobba med det. Januari 2009 82,5 kg....idag maj 2010 75.5kg. Å jag har inte ruckat ett enda djävla dugg på bira efter träning eller fet Entr

Kjell: Antingen får man rucka på kosten eller slänga in en extra växel i träningen om man ska tappa vikt. Obalans i ekvationen annars.

Jag körde igång med typ "annan träning". Tjejerna hade köpt en sån där plastgrej som man skulle köra fram å tillbaka på golvet med så skulle man få magmuskler....hehehehe. Drömmar av silver, drömmar av guld....ehe...Jag kör den nu efter varje dags träning

Mer muskler = mer förbränning i vila, samt att det där extra passet efter varje löptur troligen bränner ett par 100 extra kcal. Dvs du slängde i en extra växel på träningen 😉