Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 01:54Skulle gärna gå upp några kg till skillnad från er andra 😉
Har i stort sett inget att ta av och det märks direkt om jag kör ett långpass. Mot slutet av själva passet börjar jag känna mig matt, inte på grund av fysisk trötthet utan på grund av näringsbri
Skulle gärna gå upp några kg till skillnad från er andra 😉
Har i stort sett inget att ta av och det märks direkt om jag kör ett långpass. Mot slutet av själva passet börjar jag känna mig matt, inte på grund av fysisk trötthet utan på grund av näringsbri
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 08:36Om man bortser från att man blir snabbare - ökar skaderisken även med några extra kg så länge man är normalviktig? Kan man förhindra skador lättare genom att gå ner några kg som normalviktig eller är det först när man blir överviktig som skaderisken ökar?
Om man bortser från att man blir snabbare - ökar skaderisken även med några extra kg så länge man är normalviktig? Kan man förhindra skador lättare genom att gå ner några kg som normalviktig eller är det först när man blir överviktig som skaderisken ökar?
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 09:18Svårt att svara på. Men om jag spekulerar lite så borde "övervikt" i form av muskler å ena sidan minska skaderisken pga att kroppen är starkare, å andra sidan blir belastning på knän och övriga leder större ju fler kilon.
Extra vikt i form av onödigt fet
Svårt att svara på. Men om jag spekulerar lite så borde "övervikt" i form av muskler å ena sidan minska skaderisken pga att kroppen är starkare, å andra sidan blir belastning på knän och övriga leder större ju fler kilon.
Extra vikt i form av onödigt fet
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 09:31Det beror nog på hur mycket "extra fett" vi talar om.
Se bara på kroppsbyggare som under träningssäsong med tung träning alltid bulkar upp för att ha fett som "smörjmedel" runt lederna för att slippa belastningsskador.
Kan det inte vara lite likadant fö
Det beror nog på hur mycket "extra fett" vi talar om.
Se bara på kroppsbyggare som under träningssäsong med tung träning alltid bulkar upp för att ha fett som "smörjmedel" runt lederna för att slippa belastningsskador.
Kan det inte vara lite likadant fö
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 10:25Det svaret gillade jag! 🙂 Det är främst för att lättare undvika skador jag funderar över det här med vikten! men är ju verkligen inte överviktig, bara lite tyngre än när jag var i min bästa form. Trots det skadade jag mig ofta när jag vägde fem kg mindr
Det svaret gillade jag! 🙂 Det är främst för att lättare undvika skador jag funderar över det här med vikten! men är ju verkligen inte överviktig, bara lite tyngre än när jag var i min bästa form. Trots det skadade jag mig ofta när jag vägde fem kg mindr
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 10:26Vägde mig i morse och det var 76,9 kg mot gårdagens 75,4 kg. Mellan dessa noteringar finna det terränglöpning under 4 timmar och 55 minuter plus promenad i 45 minuter efter detta. Ingen vidare kortsiktig bantning alltså????
Vägde mig i morse och det var 76,9 kg mot gårdagens 75,4 kg. Mellan dessa noteringar finna det terränglöpning under 4 timmar och 55 minuter plus promenad i 45 minuter efter detta. Ingen vidare kortsiktig bantning alltså????
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 10:49För lite fett är också skadligt. Med onödigt fett menade jag just onödigt. Hur mycket det är det är en annan fråga.
För lite fett är också skadligt. Med onödigt fett menade jag just onödigt. Hur mycket det är det är en annan fråga.
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 11:03ja det är svårt att veta vad som är onödigt!
ja det är svårt att veta vad som är onödigt!
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 11:23Vi kan ju göra en undersökning.
Skriv bmi, vilopuls och tid på 5 km löpning. Jag hoppas att vilopulsen är en indikering på kondition.
Jag:
BMI: 29
Vilopuls: 50
5 km: 38 minuter
Vi kan ju göra en undersökning.
Skriv bmi, vilopuls och tid på 5 km löpning. Jag hoppas att vilopulsen är en indikering på kondition.
Jag:
BMI: 29
Vilopuls: 50
5 km: 38 minuter
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 12:53Väger i dag 88 kg
2008, med 7 kg mindre späck flög jag fram i spåret, nu lufsas det.
Hade såklart bättre kondition då också, men förutom flåset så känner man sig rätt tung redan vid 2-3 extrakilon.
Väger i dag 88 kg
2008, med 7 kg mindre späck flög jag fram i spåret, nu lufsas det.
Hade såklart bättre kondition då också, men förutom flåset så känner man sig rätt tung redan vid 2-3 extrakilon.