Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 15:18Orienterings 5-dagars.
Orienterings 5-dagars.
Quote from Jonny Persson on 9 December 2008, 15:20Eftersom jag sprungit några såna David så kan jag svara på det. Man kör på. Korta etapper och skonsamt underlag. När jag kör bergsmaror så är det tvådagarstävlingar och även om man ibland springer 7-8 timmar per dag så är det fullt ös båda dagarna. Man är
Eftersom jag sprungit några såna David så kan jag svara på det. Man kör på. Korta etapper och skonsamt underlag. När jag kör bergsmaror så är det tvådagarstävlingar och även om man ibland springer 7-8 timmar per dag så är det fullt ös båda dagarna. Man är
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 15:25Då är det dumt att springa på den typen av underlag om det sliter så hårt på kroppen p.g.a. underlaget/skor.
Då är det dumt att springa på den typen av underlag om det sliter så hårt på kroppen p.g.a. underlaget/skor.
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 15:33"Tror inte man kan säga att det finns ens några generella regler för återhämning, bara självkännedom och lyhördhet för den egna kroppen. Ingen annan kan tala om för dig hur du fungerar egentligen, och vet inte du det vet ingen. Så tänker jag iaf "
Hur sk
"Tror inte man kan säga att det finns ens några generella regler för återhämning, bara självkännedom och lyhördhet för den egna kroppen. Ingen annan kan tala om för dig hur du fungerar egentligen, och vet inte du det vet ingen. Så tänker jag iaf "
Hur sk
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 15:39Ja, ungefär så. Eller så spelar man med säkra kort och tänjer aldrig gränserna, men då lär det ju inte hända så mycket heller. Extrema exempel är ju elitidrottarna som gjort det till ett yrke att ligga på gränserna hela tiden, ibland lyckas de och ibland
Ja, ungefär så. Eller så spelar man med säkra kort och tänjer aldrig gränserna, men då lär det ju inte hända så mycket heller. Extrema exempel är ju elitidrottarna som gjort det till ett yrke att ligga på gränserna hela tiden, ibland lyckas de och ibland
Quote from Jonny Persson on 9 December 2008, 15:44Men Fia-Lotta, det kostar väldigt lite att ta en veckas vila efter maran. Alternativträna. Så det finns ingen anledning att tänja några gränser.
David. Är man bara lyhörd för kroppens signaler så är det ingen fara med asfalt. Betydligt större risk att sk
Men Fia-Lotta, det kostar väldigt lite att ta en veckas vila efter maran. Alternativträna. Så det finns ingen anledning att tänja några gränser.
David. Är man bara lyhörd för kroppens signaler så är det ingen fara med asfalt. Betydligt större risk att sk
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 15:48Med tanke på hur många som joggar-löper här på funbeat som har problem så verkar ni inte lyssna så mycket på era kroppar.
Jag vet att asfalten är hård(och jag är mjuk) efter ett antal vurpor genom åren.
Med tanke på hur många som joggar-löper här på funbeat som har problem så verkar ni inte lyssna så mycket på era kroppar.
Jag vet att asfalten är hård(och jag är mjuk) efter ett antal vurpor genom åren.
Quote from Jonny Persson on 9 December 2008, 15:58Nja, de flesta har väl inte problem. Det är väl mest att de som har problem skriver det. Det kommer inte så mycket inlägg om att "oj vad frisk och skadefri jag är idag". Men visst, det är större skaderisk i löpning än i vissa andra idrotter.
När jag drog
Nja, de flesta har väl inte problem. Det är väl mest att de som har problem skriver det. Det kommer inte så mycket inlägg om att "oj vad frisk och skadefri jag är idag". Men visst, det är större skaderisk i löpning än i vissa andra idrotter.
När jag drog
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 16:04Det beror på hur du körde de trettio milen.
Det beror på hur du körde de trettio milen.
Quote from Jonny Persson on 9 December 2008, 16:10Full fart på många pass. 500 mil på några få månader. Rullsnitt upp mot 35 km/h på tiomilapassen. Utan draghjälp. Så nog är cykling snällare.
Full fart på många pass. 500 mil på några få månader. Rullsnitt upp mot 35 km/h på tiomilapassen. Utan draghjälp. Så nog är cykling snällare.