Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 16:15Det är för att Cyklister är snällare.
Vi är kanske mer struktruerade i hur vi tränar och periodiserar mer.
Det är för att Cyklister är snällare.
Vi är kanske mer struktruerade i hur vi tränar och periodiserar mer.
Quote from Jonny Persson on 9 December 2008, 16:21Tävlingslöpare både strukturerar och periodiserar, där tror jag inte det är någon skillnad. Däremot är löpning så oerhört mycket mer lättillgängligt vilket gör att många löpare sätter igång utan att kunna något om vad dom ska eller inte ska göra.
Stötar
Tävlingslöpare både strukturerar och periodiserar, där tror jag inte det är någon skillnad. Däremot är löpning så oerhört mycket mer lättillgängligt vilket gör att många löpare sätter igång utan att kunna något om vad dom ska eller inte ska göra.
Stötar
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 16:35Helt OK att bli OT nu säger trådskaparen! 🙂
Jag tycker jag har fått en hyfsad bild över hur ni tänker - väldigt olika alltså. 🙂 Man väljer nog ofta att tolka information så att det passar ens egna önskemål.....
Själv skulle jag inte vilja springa tv
Helt OK att bli OT nu säger trådskaparen! 🙂
Jag tycker jag har fått en hyfsad bild över hur ni tänker - väldigt olika alltså. 🙂 Man väljer nog ofta att tolka information så att det passar ens egna önskemål.....
Själv skulle jag inte vilja springa tv
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 16:44Min första mara gick på 5:46 har jag för mig och jag var då rakt inte människa på flera veckor efter det. Men 5:46 var mitt max den gången, och det kände jag av länge efteråt.
Min första mara gick på 5:46 har jag för mig och jag var då rakt inte människa på flera veckor efter det. Men 5:46 var mitt max den gången, och det kände jag av länge efteråt.
Quote from Elias Engqvist on 9 December 2008, 17:04Det gäller att känna efter och tänka efter! Efter min Kalmar-ironman förra året (på lördagen) så sprang jag en mil med kompisarna på tisdagen - men då blev jag rätt trött och fick dra ner på farten. På torsdan gick det som vanligt. Och därefter var det lu
Det gäller att känna efter och tänka efter! Efter min Kalmar-ironman förra året (på lördagen) så sprang jag en mil med kompisarna på tisdagen - men då blev jag rätt trött och fick dra ner på farten. På torsdan gick det som vanligt. Och därefter var det lu
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 17:23I denna fråga håller jag med Fia-Lotta. Man får inte glömma det mentala. Har man tränat ett halvår för detta lopp så blir man, jag, utbränd att detta och det krävs minst en månad att ladda om. Dessutom gäller ju att ett sådant lopp lär man också maxa allt
I denna fråga håller jag med Fia-Lotta. Man får inte glömma det mentala. Har man tränat ett halvår för detta lopp så blir man, jag, utbränd att detta och det krävs minst en månad att ladda om. Dessutom gäller ju att ett sådant lopp lär man också maxa allt
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 17:49Jag kan bara ta upp mina egna erfarenheter i det här ämnet.
Efter ha sprungit SM i år, min första mara, så kände jag mig oförskämt pigg i kroppen. Lite ömma vader men det var allt. Veckan efter så körde jag några ganska lugna pass och ganska kort för det
Jag kan bara ta upp mina egna erfarenheter i det här ämnet.
Efter ha sprungit SM i år, min första mara, så kände jag mig oförskämt pigg i kroppen. Lite ömma vader men det var allt. Veckan efter så körde jag några ganska lugna pass och ganska kort för det
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 18:18Shit va trist! 😉 Träna inför ett lopp (bara ETT??) i ett halvår och sen vara "mentalt trött" i en månad så det blir inga fler lopp??? (H) Jag springer lopp för att det är roligt. Då är det bara kroppen som behöver "ladda om". Hade formen varit på topp ha
Shit va trist! 😉 Träna inför ett lopp (bara ETT??) i ett halvår och sen vara "mentalt trött" i en månad så det blir inga fler lopp??? (H) Jag springer lopp för att det är roligt. Då är det bara kroppen som behöver "ladda om". Hade formen varit på topp ha
Quote from Jonas Täng on 9 December 2008, 18:34Ojojoj jag tycker det är jätteroligt att TÄVLA och skulle inte klara mig utan att få göra det ofta! (Nu är det en aptrist period...) Kanske gör jag inte personbästaprestationer på alla men jag tävlar för att det är kul och ibland går det bra. Men jag vari
Ojojoj jag tycker det är jätteroligt att TÄVLA och skulle inte klara mig utan att få göra det ofta! (Nu är det en aptrist period...) Kanske gör jag inte personbästaprestationer på alla men jag tävlar för att det är kul och ibland går det bra. Men jag vari
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 18:40Markus, har du lyssnat på Tomas Gustafson? Trevlig guldmedaljör som kunde konsten att fokusera sig på viktiga lopp. Allt för att prestera på topp när det behövdes. Men vi som inte kan ta guldmedaljer ska nog springa för att det är roligt. Finns ju löpare
Markus, har du lyssnat på Tomas Gustafson? Trevlig guldmedaljör som kunde konsten att fokusera sig på viktiga lopp. Allt för att prestera på topp när det behövdes. Men vi som inte kan ta guldmedaljer ska nog springa för att det är roligt. Finns ju löpare