Quote from Ida Wilhelmson on 21 February 2011, 09:38Med att träningen funkar kanon menar jag att jag inte märker någon som helst försämrad prestationsförmåga på LCHF-kost jämfört med "vanlig" mat. Och det här illamåendet i samband med rejäla urladdningar är likadant vid LCHF-kost som vid "vanlig" kost!
Med att träningen funkar kanon menar jag att jag inte märker någon som helst försämrad prestationsförmåga på LCHF-kost jämfört med "vanlig" mat. Och det här illamåendet i samband med rejäla urladdningar är likadant vid LCHF-kost som vid "vanlig" kost!
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 09:47Anna, jag tycker att det låter som antingen vätskebrist eller att du ätit/druckit något du inte tål. Själva den fysiska urladdningen ska inte ge så långvariga symptom.
Vätskebrist ser man bäst på urinens färg. Om väldigt mörk = drick omedelbart och mycke
Anna, jag tycker att det låter som antingen vätskebrist eller att du ätit/druckit något du inte tål. Själva den fysiska urladdningen ska inte ge så långvariga symptom.
Vätskebrist ser man bäst på urinens färg. Om väldigt mörk = drick omedelbart och mycke
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 09:47Äta något lätt innan så att det finns något i kroppen efter, komplettera med något lättsmält direkt efter. Och även jag hade sagt att det är någon form av kolhydrater. Såvitt jag förstår brukar även många som annars äter lchf stötta med kolhydrater vid hö
Äta något lätt innan så att det finns något i kroppen efter, komplettera med något lättsmält direkt efter. Och även jag hade sagt att det är någon form av kolhydrater. Såvitt jag förstår brukar även många som annars äter lchf stötta med kolhydrater vid hö
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 10:09Jag gör det troligen alldeles för enkelt för mig ovan genom att antyda att LCHF skulle vara boven i dramat. Så behöver det förstås inte vara utan många olika saker kan spela in. Dock tycker jag aldrig man ska svälja något koncept utan att vara öppen för f
Jag gör det troligen alldeles för enkelt för mig ovan genom att antyda att LCHF skulle vara boven i dramat. Så behöver det förstås inte vara utan många olika saker kan spela in. Dock tycker jag aldrig man ska svälja något koncept utan att vara öppen för f
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 11:31Jag skulle gissa på att illamåendet berodde näringsbrist orsakat av ditt kalorieunderskott. Man missar mycket mineraler/vitaminer när man inte äter ordentligt. 🙂
Jag skulle gissa på att illamåendet berodde näringsbrist orsakat av ditt kalorieunderskott. Man missar mycket mineraler/vitaminer när man inte äter ordentligt. 🙂
Quote from Ida Wilhelmson on 21 February 2011, 12:38Fast jag äter ordentligt, jag gör verkligen det!! Bara att jag låter bli kolhydrater i "större" omfattning! Jag ÄTER 5-6 måltider per dag. "Bantar" inte!!
Fast jag äter ordentligt, jag gör verkligen det!! Bara att jag låter bli kolhydrater i "större" omfattning! Jag ÄTER 5-6 måltider per dag. "Bantar" inte!!
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 12:42Då var det kanske hormoninbalans. Även det vanligen orsakat av mineral/vitaminbrist eller inflammationer.
Inflammationer är ju inte ovanligt när man tränar mycket. Immunförsvaret ser ingen skillnad på inflammation orsakad av träning eller infektioner. Om
Då var det kanske hormoninbalans. Även det vanligen orsakat av mineral/vitaminbrist eller inflammationer.
Inflammationer är ju inte ovanligt när man tränar mycket. Immunförsvaret ser ingen skillnad på inflammation orsakad av träning eller infektioner. Om
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 12:45Fibrer är ganska bra för kroppen.
Fibrer är ganska bra för kroppen.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 12:47Rejält illamående efter hårda pass har jag också haft, och jag har sannerligen inte gått på kaloriunderskott. Eftersom det dessutom går över verkar det ju orimligt att mineraler eller liknande skulle vara i obalans, sånt har ju lite längre omsättningstid
Rejält illamående efter hårda pass har jag också haft, och jag har sannerligen inte gått på kaloriunderskott. Eftersom det dessutom går över verkar det ju orimligt att mineraler eller liknande skulle vara i obalans, sånt har ju lite längre omsättningstid
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 12:52Ok, åtminstone jag missuppfattade det där med att tappa något kilo. Men fortfarande, äter du för viktminskning och kör på med ett höginstensivt pass låter det som att oddsen för blodsockerfall är goda.
Ok, åtminstone jag missuppfattade det där med att tappa något kilo. Men fortfarande, äter du för viktminskning och kör på med ett höginstensivt pass låter det som att oddsen för blodsockerfall är goda.