Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Var korrelationen mellan att svettas och urlaka kroppens saltdepåer tror jag inte riktigt på. Om man gör av med salt genom svettet beror det på att man har för mycket salt och kroppen balanserar ut.

Som föregående talare säger så är det nog bara ett stre

Stefan: Jag menade inte kroppens salt-depåer, jag menade lokalt i mage tarmar. Där trodde jag den allmäna åsikten var att osmolalitet var ganska viktigt för ett bra upptag av den vätskan man häller i sig? Kör du ett hårt pass och häller i dig ngn eller nå

@TS
Kan det vara så att du tränat för hårt helt enkelt?

Under mina tuffa pass ser jag alltid till att inte gå in i tävlingsläge och istället spara lite krut till nästa pass. Det betyder i praktiken att jag inte står dubbelvikt efteråt utan känner mig me

Det är bättre att kollapsa på träning än på tävling.

Bäst är att inte kollapsa alls.

Nyttigt att bli påmind om vad man kan prestera och vilka gränserna är.

Vill du ta reda på det i din källare eller på tävling?

Jag föredrar att prestera mitt bästa på tävling.

Jag håller mig på vägarna.

Jag kan må illa direkt efter ett hårt intervallpass, men det kommer i så fall direkt när jag stannar och är mer som en kort känsla av illamående som sköljer över mig. Det går alltså över väldigt fort och jag tror det hänger ihop med mjölksyrahalten. Inte

Håller fullständigt med Lars Brinkhoff.
Jag tror också ditt illamående beror på någon sorts cirkulationsrubbning i samband med låg energinivå. Du MÅSTE skippa din diet och börja äta vanlig normal mat!! Ditt blodtryck har antagligen sjunkit för lågt och d