Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Skönt Anna att du fått en hint om vad problemet kan vara. Ibland räcker det med att sätta ord på sina problem för att man själv ska kunna se ett mönster och en eventuell lösning.

Lycka till och take care!

En ordentlig kroppsmassage kan göra underverk!

Ett glas rött och försök sedan ligga i sängen och läsa en bok. Jag brukar somna på fem minuter oavsett hur mycket jag har att "tänka på".

Jag kan rekomendera spikmatta i sängen när du går och lägger dig. Du ska inte använda den hela natten utan just när du går och lägger dig.

Det är avslappnande och efter att man legat en stund så utsöndras sömnhormoner.
Har en bekant som hade ordentliga s

@Anna
1. "Ja, alltså, jag försöker hålla igen lite på maten för att förhoppningsvis tappa nåt kilo till Gbg-varvet..."

2. "...Fast jag äter ordentligt, jag gör verkligen det!! Bara att jag låter bli kolhydrater i "större" omfattning! Jag ÄTER 5-6 måltid

Även jag har mått illa efter mina två tuffaste urladdningar de senaste åren. Ena gången var det efter 17 km i Skrylle och andra gången efter en halvmara.

Har mått helt ok vid målgång och sen blir det bara sämre och sämre...till slut är det riktigt illa o

Man kan må piss av flera anledningar på samma gång. Med låga glykogendepåer i kroppen mår man fan inte bra, inte jag iaf. Hatar att bonka... Sen har jag mått piss av andra andledningar också. Värst efter en halv ironman, den gången antagligen på grund av

Ta en toklång promenad i skogen och bara låt tankarna flyga. Avsluta med ett glas rött och en bok i soffan. Sätt inte på tv:n eller datorn överhuvudtaget. Stäng av din telefon också.

Gör det ett par dagar så mår du mycket bättre. Om det inte känns bättre

Märkligt. Allt talar för att LCHF får människor att må bättre. 😉

I min bransch har KBT blivit populärt vid om man har svårt att sova. Det finns en hel del tekniker inom den mot sömnproblem. Ett boktips där kan vara boken ”Sov gott” av Susanna Jernelöv (2007).
Bästa sättet att få in sömnrytmen är det som kallas ”sömnres