Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 11:23Hmm Peter, nej inte den sortens konsekvens jag menade, det funkar ju dåligt som i ditt exempel.
Mer att om man förespråkar uttalet kjeks så ska man ALLTID kalla det kjexs och inte byta efter var i landet man befinner sig, eller tvärtom då - om man anser
Hmm Peter, nej inte den sortens konsekvens jag menade, det funkar ju dåligt som i ditt exempel.
Mer att om man förespråkar uttalet kjeks så ska man ALLTID kalla det kjexs och inte byta efter var i landet man befinner sig, eller tvärtom då - om man anser
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 21:43Jag älskar att "Hur uttala ASICS" kan ha 68 inlägg 😉
Fortsätt snälla
Jag älskar att "Hur uttala ASICS" kan ha 68 inlägg 😉
Fortsätt snälla
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 22:05Javisst, försök er på att uttala "Mizuno" och "Umbro".
Javisst, försök er på att uttala "Mizuno" och "Umbro".
Quote from Elias Engqvist on 3 May 2011, 23:50Jag tror att ASICS uttalas som det låter!
Jag tror att ASICS uttalas som det låter!
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 00:11Hmm, ja, och så även Mizuno och Umbro. 😉 (Förmodligen lättare att uttala jämfört med Asics dessutom)
Hmm, ja, och så även Mizuno och Umbro. 😉 (Förmodligen lättare att uttala jämfört med Asics dessutom)
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 10:45Kännetecknet på ett urgammalt namn är att "det stavas Ahasveros men uttalas Nebukadnessar".
Fritt ur minnet, placera citatet?Jag säger också Ni-ke, på svenska, det är så kul vad störda en del blir 🙂
Kännetecknet på ett urgammalt namn är att "det stavas Ahasveros men uttalas Nebukadnessar".
Fritt ur minnet, placera citatet?
Jag säger också Ni-ke, på svenska, det är så kul vad störda en del blir 🙂
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 11:03Jag tycker speciellt bra om att retas med personalen i Stadium-butiker för detta helsvenska företag har en långt driven affärsidé att använda engelska så ofta och så mycket som möjligt. Personalen verkar ha förhållningsorder om att uttala alla produkter o
Jag tycker speciellt bra om att retas med personalen i Stadium-butiker för detta helsvenska företag har en långt driven affärsidé att använda engelska så ofta och så mycket som möjligt. Personalen verkar ha förhållningsorder om att uttala alla produkter o
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 11:12Ska vi ge oss på lite keltiska uttal också?
http://www.mythome.org/celticnames.html"Uathach" uttalas "OO ha". Självklart...
Ska vi ge oss på lite keltiska uttal också?
http://www.mythome.org/celticnames.html
"Uathach" uttalas "OO ha". Självklart...
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 12:48& så säger jag alltid ostburgare ...
& så säger jag alltid ostburgare ...
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 12:48På skoavdelningen på Stadium står det på skyltarna t.ex. "running skor" och "street skor". Man undrar vad det är för fel på ordet löparskor...
På skoavdelningen på Stadium står det på skyltarna t.ex. "running skor" och "street skor". Man undrar vad det är för fel på ordet löparskor...