Quote from Guest on 17 June 2010, 08:11Jag vet att vi har diskuterat uppvärmning förut och en del svarade att de gick lite innan de började jogga/springa och en del började jogga för att sedan öka tempot efter ett tag.
Jag har alltid kört snabb gång i 4-6 minuter innan jag börjat jogga (japp,
Jag vet att vi har diskuterat uppvärmning förut och en del svarade att de gick lite innan de började jogga/springa och en del började jogga för att sedan öka tempot efter ett tag.
Jag har alltid kört snabb gång i 4-6 minuter innan jag börjat jogga (japp,
Quote from Catharina Brattlin on 17 June 2010, 08:21Svullnaden i halsen och slemmet i munnen kan jag inte förklarar, såvida det inte bara var en känsla Du hade för att Du blev torr i munnen av flåsandet?
Men svarar ja på båda Dina frågor. Ja, det blev lättare att jogga tillbaka för att Du var uppvärmd och
Svullnaden i halsen och slemmet i munnen kan jag inte förklarar, såvida det inte bara var en känsla Du hade för att Du blev torr i munnen av flåsandet?
Men svarar ja på båda Dina frågor. Ja, det blev lättare att jogga tillbaka för att Du var uppvärmd och
Quote from Magnus Gelang on 17 June 2010, 08:35Bra idé där,,,jag tar bilen upp för vår långa backe nära där vi bor, sen går jag lite där uppe där det är platt, sen kan jag jogga och putta bilen hemåt 😀
Nej men allvar,,,svullenheten kan ha varit en känsla bara för att jag blev torr, men slemmigheten
Bra idé där,,,jag tar bilen upp för vår långa backe nära där vi bor, sen går jag lite där uppe där det är platt, sen kan jag jogga och putta bilen hemåt 😀
Nej men allvar,,,svullenheten kan ha varit en känsla bara för att jag blev torr, men slemmigheten
Quote from Elias Engqvist on 17 June 2010, 08:41Nu vet jag inte hur gammal du är men jag tycker att det har ökat med åren att då jag sätter igång och springa så får jag nästan andnöd de första 100-200meterna. Man liksom chockar kroppen och det tar ett tag för system att komma igång från halvsovande til
Nu vet jag inte hur gammal du är men jag tycker att det har ökat med åren att då jag sätter igång och springa så får jag nästan andnöd de första 100-200meterna. Man liksom chockar kroppen och det tar ett tag för system att komma igång från halvsovande til
Quote from Magnus Gelang on 17 June 2010, 08:47Jag är 39. Jag upplever ju inte detta problem när jag går på gympa, där sätter man ju fart ganska snabbt på en gång.
Och när jag går snabbt i 4-6 minuter så kan jag känna av lite, lite andnöd (eller vad man nu ska kalla det) när jag börjar jogga. Men igår
Jag är 39. Jag upplever ju inte detta problem när jag går på gympa, där sätter man ju fart ganska snabbt på en gång.
Och när jag går snabbt i 4-6 minuter så kan jag känna av lite, lite andnöd (eller vad man nu ska kalla det) när jag börjar jogga. Men igår
Quote from Catharina Brattlin on 17 June 2010, 08:52Fast, nog är gympans intensitet hyfsat stegrande de två första låtarna iaf? Bara för att förbereda kroppen på vad som komma skall? Det är ju inte bara hjärta och muskler ska bli varma. Även lederna behöver få lite mer ledvätska för att kroppen inte ska kä
Fast, nog är gympans intensitet hyfsat stegrande de två första låtarna iaf? Bara för att förbereda kroppen på vad som komma skall? Det är ju inte bara hjärta och muskler ska bli varma. Även lederna behöver få lite mer ledvätska för att kroppen inte ska kä
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 08:57Läs lite om sympatiska o parasympatiska nervsystemen. Handlar till stor del om att kroppen under uppvärmning hormonellt ställer om - adrenalinpåslag mm.
Läs lite om sympatiska o parasympatiska nervsystemen. Handlar till stor del om att kroppen under uppvärmning hormonellt ställer om - adrenalinpåslag mm.
Quote from Magnus Gelang on 17 June 2010, 09:47Jo gympan stegrar nog lite, det är sant.
Det var ingen direkt backe jag joggade uppför igår utan bara lite svagt motlut. Jag har åkt denna väg med bil flera gånger och aldrig tänkt på det som uppförsbacke, så svagt lutning är det. Men den kändes när jag
Jo gympan stegrar nog lite, det är sant.
Det var ingen direkt backe jag joggade uppför igår utan bara lite svagt motlut. Jag har åkt denna väg med bil flera gånger och aldrig tänkt på det som uppförsbacke, så svagt lutning är det. Men den kändes när jag
Quote from Magnus Gelang on 17 June 2010, 09:47Anders: Jag ska läsa lite om det när jag får lite tid över. Tack 🙂
Anders: Jag ska läsa lite om det när jag får lite tid över. Tack 🙂
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 10:03Jag tror det stämmer med kopplingen till åldern. Är nästan 50 nu, men den största skillnaden jag märkt är att jag behöver värma upp bättre. När det gäller löpning så tror jag att det helt enkelt fungerar bra att värma upp genom att springa i ett behagligt
Jag tror det stämmer med kopplingen till åldern. Är nästan 50 nu, men den största skillnaden jag märkt är att jag behöver värma upp bättre. När det gäller löpning så tror jag att det helt enkelt fungerar bra att värma upp genom att springa i ett behagligt