Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur viktig är uppvärmningen?
You need to log in to create posts and topics.

Rapport och lite analys då

Idag joggade jag samma runda som i söndags (2,5 km och i stort sett platt). Började jogga direkt, utan någon snabb gång som uppvärmning. Gick lite tyngre än i söndags, men bara lite. Och inte alls i närheten av så tungt som de

Åsa, Du ger verkligen löparanalytikern ett ansikte. 😀

När Du har hållit på en längre tid märker Du att det går lättare och tyngre, omvartannat, utan att man för den skull kan få fram en möjlig orsak alla gånger. Vissa pass, som man i förväg känner att d

Jo sant att livet och träningen går upp och ner. Men det jag kände i onsdags förra veckan var liksom lite för mycket för att kännas som vardagliga variationer 😀

Jag ska nog aldrig mer jogga i uppförslut 😀

Jag saknade "med/utan uppvärmning" - du får nog fortsätta analysen ett tag till. Det var ju (väl?) det de flesta tyckte saknades (i alla fall jag)

Som sagt, med tiden kommer även sånt kännas som vardag. Du kommer att svära lite, försöka igen, och inget kommer att förvåna Dig längre. Du lär helt enkelt känna Din löparkropp. 🙂

Då lär Du inte bli bra på att springa i motlut heller. Då kommer det all

Christer: Du menar att jag inte har med några pass med uppvärmning i min analys?
Sant, men det har jag testat innan, så jag vet hur jag känner mig när jag har kört snabb gång som uppvärmning.

I onsdags var första gången det kändes så där himla tungt att

Sylvia: Jo då, nog ska jag väl jogga i backar nån gång, det lär jag inte komma undan 😀

Härligt att se hur du försöker komma fram till vad det beror på! 🙂 Det här med "dagsform" är ganska intressant. En av mina klasskompisar var faktiskt med i en studie här i umeå nu innan sommaren där de testade dagsformen på ett visst antal pass under 3 m

Ja jag måste ju analysera lite när det var en så totalt ovan upplevelse 😀