Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 06:15@Åse
Bra jobbat (t+)@Micke
Töjning av andningsmuskulaturen? Hur?
@Åse
Bra jobbat (t+)
@Micke
Töjning av andningsmuskulaturen? Hur?
Quote from Magnus Gelang on 21 June 2010, 08:36Tack 🙂
Tack 🙂
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 09:15erik:
Eg övningar jag tagit med mig från simmningen. De flesta övningarna är väl egentligen till för att mjuka upp axelpartiet, men stretchar även musklerna kring bröstkorgen samt magen (även om en del övningar återfinns i löpningen)
ex på dessa är
Sid
erik:
Eg övningar jag tagit med mig från simmningen. De flesta övningarna är väl egentligen till för att mjuka upp axelpartiet, men stretchar även musklerna kring bröstkorgen samt magen (även om en del övningar återfinns i löpningen)
ex på dessa är
Sid
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 15:03För långlöpare (och andra konditionsidrottare) är uppvärmning a och o, och huvudfunktionen hos uppvärmningen är att starta det aeroba systemet. Höjningen av andningsfrekvens och hjärtfrekvens måste induceras av en brist på syre och överskott på koldioxid.
För långlöpare (och andra konditionsidrottare) är uppvärmning a och o, och huvudfunktionen hos uppvärmningen är att starta det aeroba systemet. Höjningen av andningsfrekvens och hjärtfrekvens måste induceras av en brist på syre och överskott på koldioxid.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 15:19Långsamlöpning är för mig uppvärmning i sig själv och kräver ingen extra uppvärmning.
Långsamlöpning är för mig uppvärmning i sig själv och kräver ingen extra uppvärmning.
Quote from Magnus Gelang on 21 June 2010, 15:21Eftersom jag joggar så sakta så kan jag nog inte räkna det som uppvärmning, utan då får jag köra snabb gång som uppvärmning.
Springer man snabbt kan jag förstå om man har lite jogging som uppvärmning 😀
Eftersom jag joggar så sakta så kan jag nog inte räkna det som uppvärmning, utan då får jag köra snabb gång som uppvärmning.
Springer man snabbt kan jag förstå om man har lite jogging som uppvärmning 😀
Quote from Catharina Brattlin on 21 June 2010, 15:51Åsa, jag springer inte snabbt alls på mina distanspass. Ja, inte annars heller. 🙂
Men jag börjar jogga/lufsa som uppvärmning, fast i en fart som inte gör mig andfådd. Efter 15-20 minuter märker jag att farten har ökat per automatik utan att jag har beh
Åsa, jag springer inte snabbt alls på mina distanspass. Ja, inte annars heller. 🙂
Men jag börjar jogga/lufsa som uppvärmning, fast i en fart som inte gör mig andfådd. Efter 15-20 minuter märker jag att farten har ökat per automatik utan att jag har beh
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 20:03Så länge man blir andfådd av den långsammaste joggingen i gå-tempo så är det inte möjligt att jogga utan att bli andfådd. Då är det nog läge att gå i stället.
Själv har jag nära 2 km till favoritlöpslingan så uppvärmningen kommer på köpet...
Så länge man blir andfådd av den långsammaste joggingen i gå-tempo så är det inte möjligt att jogga utan att bli andfådd. Då är det nog läge att gå i stället.
Själv har jag nära 2 km till favoritlöpslingan så uppvärmningen kommer på köpet...
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 20:26@Micke
Tack!
@Micke
Tack!
Quote from Magnus Gelang on 21 June 2010, 23:09Precis som ejkej säger är det. Jag kan inte jogga utan att få ökad puls och bli andfådd (fast inte så andfådd som i onsdags, det var ju därför jag reagerade då) 😀
Precis som ejkej säger är det. Jag kan inte jogga utan att få ökad puls och bli andfådd (fast inte så andfådd som i onsdags, det var ju därför jag reagerade då) 😀