Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHuvudvärk efter träning
You need to log in to create posts and topics.

Prövar i löpfourmet, men det är inte specifikt för löpning.

Så länge jag kan minnas har jag haft problem med huvudvärk efter träning. Började redan när jag var 8-9 år och tränade judo. En av anledningarna till att jag tröttnade på träning i tonåren.

Resorb borde ju funka?

Före, efter, under?

Före och sen dricka så mycket du kan precis som tidigare före och under.

Jag drabbas rätt ofta av samma men det är inte vätskebrist (eller saltbrist) i mitt fall.

Genom åren har jag lärt mig att bara acceptera läget. Jag tar en Alvedon eller en Ipren och går och lägger mig. Det har funkat i 10 år.

Konstigt nog så inträffar

Det kan inte vara spänningar? Testa att stretcha rygg och nacke efter passet.

Edit: För mycket vätska är inte heller bra för kroppen.

Mikael, har du fått någon förklaring till det hela, eller stött på andra med liknande problem?

Mikael: Låter ju som klassisk spänningshuvudvärk - du är spänd.. du springer och då lättar spänningarna och VIPS! en finfin huvudvärk som ett brev på posten.

Får också lätt huvudvärk. Fått tips om resorb för jag tror att jag annars häller i mig rätt mycket vatten. Men som tidigare nämns så tror jag stretch är viktigt. Märker helt klart när jag missat att stretcha ut nacken ordentligt - oavsett om jag sprungit

Ja, det kan vara spänningshuvudvärk för min del. Det inträffar inte jämt. Jag har vissa jobbveckor när jag häckar timvis över datorn. Det kan säkert vara en bov i dramat.