Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHuvudvärk efter träning
You need to log in to create posts and topics.

Tobias, det är så jag också har tänkt, att salt binder vatten. Om sedan kroppen kan tilgodogöra sig detta vatten är ju å andra sidan också en fråga? 🙂 Någon som vet?

Jag drabbas ibland av huvudvärk efter intensiva träningspass i hög värme trots stort intag av vatten både innan och efter pass och min slutsats är att det beror på överhettning av huvudet. Jag försöker därför kyla ner huvudet genom att blöta kepsen ofta o

Har funderat lite mer under senaste långpasset. Svetten var inte alls var så salt under det passet...

-Cellerna reglerar sin intracellulära salthalt på sekundbasis. Jonkanaler & aktiva jonpumpar jobbar mot specifika joner för att bibehålla homeostas. Vat

Det är inte så enkelt att ni som får huvudvärk vid träning har överrörlig nacke?
Det är nämligen något jag själv har och mot det hjälper att slappna av i nackmusklerna när man springer samt att stretcha ordentligt i nacken efteråt. Dvs inga högt upplyfta

Jag får ofta huvudvärk efter träning, speciellt högintensiv träning. Eftersom det är migränhuvudvärk jag får hjälper det inte med Alvedon, så jag måste alltid vara noggrann med förberedelserna, helst flera dagar före.

-Jag måste börja dricka ordentligt m

Min erfarenhet är att man även kan få huvudvärk av att dricka för mycket.

Vattenskalle är ingen höjdare.

Jag tar en tablett Resorb efter löprundan, och det hjälper för mig. Man förlorar ju bla en del salter och då hjälper det inte bara med vatten.