Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 15:15Det stoooooora problemet är hysterin kring de små loppen.
Att TEC, Vêrtex, Bislett, Espoo dvs de riktigt coola små nördiga loppen blir fulltecknade för snabbt.De stora jippona får gärna innan julafton 2012 bli fulltecknade resten av århundradet utan at
Det stoooooora problemet är hysterin kring de små loppen.
Att TEC, Vêrtex, Bislett, Espoo dvs de riktigt coola små nördiga loppen blir fulltecknade för snabbt.
De stora jippona får gärna innan julafton 2012 bli fulltecknade resten av århundradet utan at
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 15:26Alla kan väl seeda sig genom att springa ett santionerat lopp?
"Löpare som under år 2012/2013 har sprungit en sanktionerad tävling enligt distanserna i tabell B nedan, kan ansöka om separat seedning, och placeras då i grupperna Elit till och med 7, bero
Alla kan väl seeda sig genom att springa ett santionerat lopp?
"Löpare som under år 2012/2013 har sprungit en sanktionerad tävling enligt distanserna i tabell B nedan, kan ansöka om separat seedning, och placeras då i grupperna Elit till och med 7, bero
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 15:50Roger, det funkar bara om du kommer under en viss tid, 47 minuter på milen t.ex.
Roger, det funkar bara om du kommer under en viss tid, 47 minuter på milen t.ex.
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 16:00Gustaf, jo jag förstår att det kostar pengar. Men det går ju alldeles utmärkt på t ex Sthlm Marathon och Sthlm Halvmarathon som är små lopp i jämförelse med varvet… Och en massa andra ännu mindre lopp, för den delen.
Jag fick en vettig placering på halvma
Gustaf, jo jag förstår att det kostar pengar. Men det går ju alldeles utmärkt på t ex Sthlm Marathon och Sthlm Halvmarathon som är små lopp i jämförelse med varvet… Och en massa andra ännu mindre lopp, för den delen.
Jag fick en vettig placering på halvma
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 16:40Marcus S, aha! Tack.
Känner inte att jag blir speciellt upprörd över att löpare som inte klarar milen på 47 min, idagsläget jag till exempel, får en startgrupp långt bak. Om jag läst rätt i tabellen så ger 47 min en plats i startgrupp 9. Cirka 1,55 h på
Marcus S, aha! Tack.
Känner inte att jag blir speciellt upprörd över att löpare som inte klarar milen på 47 min, idagsläget jag till exempel, får en startgrupp långt bak. Om jag läst rätt i tabellen så ger 47 min en plats i startgrupp 9. Cirka 1,55 h på
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 16:42Det är just det att dom är små i jämförelse och därför är det genomförbart...
På Göteborgsvarvet är det ca 10 000 löpare som springer mellan 1:50 och 2:06 men "bara" ca 12 000 som är snabbare än 1:50
Så därav skulle jag tro att det är svårt att lyckas s
Det är just det att dom är små i jämförelse och därför är det genomförbart...
På Göteborgsvarvet är det ca 10 000 löpare som springer mellan 1:50 och 2:06 men "bara" ca 12 000 som är snabbare än 1:50
Så därav skulle jag tro att det är svårt att lyckas s
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 16:49Jag tror det är en administrativ fråga. Om man springer seedningsloppet kan resultatet matas in direkt i seedningen med automatik och därmed kan alla resultat vara seedningsgrundande, medans ett externt lopp kräver manuell hantering. Därför misstänker jag
Jag tror det är en administrativ fråga. Om man springer seedningsloppet kan resultatet matas in direkt i seedningen med automatik och därmed kan alla resultat vara seedningsgrundande, medans ett externt lopp kräver manuell hantering. Därför misstänker jag
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 17:08Roger - ett förtydligande, jag har inte heller några problem med att starta lite längre bak, då jag inte är någon gepard direkt.
Och Gustaf, visst förstår jag ditt resonemang om antalet löpare under/resp över 1:50.
Å andra sidan så är det väl i princip al
Roger - ett förtydligande, jag har inte heller några problem med att starta lite längre bak, då jag inte är någon gepard direkt.
Och Gustaf, visst förstår jag ditt resonemang om antalet löpare under/resp över 1:50.
Å andra sidan så är det väl i princip al
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 17:26(Kanske inte helt inom ämnets ramar men nästan.)
Hur vanligt är det att arrangörerna till större eller mindre lopp säljer deltagarlistan till något företag som vill kränga saker, i Göteborgsvarvets fall via telefonförsäljning?
Detta är ett sätt att krin
(Kanske inte helt inom ämnets ramar men nästan.)
Hur vanligt är det att arrangörerna till större eller mindre lopp säljer deltagarlistan till något företag som vill kränga saker, i Göteborgsvarvets fall via telefonförsäljning?
Detta är ett sätt att krin
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 17:47Anders, tycker absolut det är inom ramarna för diskussionen. Att sälja deltagarlistan är väl knappast något som är vanligt förekommande på mindre lopp. På de stora däremot…
Anders, tycker absolut det är inom ramarna för diskussionen. Att sälja deltagarlistan är väl knappast något som är vanligt förekommande på mindre lopp. På de stora däremot…