Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIceBug!
You need to log in to create posts and topics.

Var nära att köpa ett par för 175:- på Freeport häromdagen...de var dock lite för stora 🙁

Bor på landet (och jag menar verkligen LANDET). Lika glad varje dag det inte snöar vilket gör att jag kan fortsätta löpträna. Finns inga lämp rutter för skidor el spår här. Blev nu lite intresserad av nämnda "is-skor". Dock nämnar i stort sett alla den då

> Var nära att köpa ett par för 175:- på Freeport häromdagen...de var dock lite för stora

Kränger de utgående Icebugmodeller på Freeport? Vilken butik då?

Fredrik...

Det var i skobutiken snett emot Adidas. Men det hade bara några enstaka storlekar och modeller i en korg.

Jo, jag ska ju flytta till ett ställe i nord-norge... Där lär det komma mycket snö.

Så jag kommer verkligen att BEÖHVA ett par bra skor att springa i då. Jag har motiverat mitt inköp tillräkligt nu va? 😉

För att springa i snö så är inte Icebug speciellt bra. Då är Salomon Speedcross och Speedcross 2 klart bättre alternativ. New Balance Elite Extreme Trail verkar också bra för att springa i snö.

Så bra, nu är vi inne på konstruktiv diskssion.

Men hur beter sig sådana skor på isiga vägar då? Jag har ju bara varit där en vecka på besök ännu och då sprang jag på ett skidspår. Men jag vet ju ännu inte var jag mest kommer att springa sen. Jag antar a

"då sprang jag på ett skidspår", hoppas du menar bredvid själva spåren... Skidåkning är ju nationalsport i Norge.

😉

..serdu då hade det precis kommit snö och självaste spåret var inte draget ännu. Jag har inte tänkt springa sönder nått skidspår för nån stackars norrman. Men man kanska kan få springa brevid lite som du skrev, eller ska dom månne bli arga och åka ne

Skulle inte rekommendera att springa/promenera bredvid skidspåret, det gjorde någon i vintras i spåret hemmavid.
Det fick till följd att det var som att sätta ner staven i ett bottenlöst schakt då och då...