Quote from Funbeat user on 13 December 2007, 09:31Icebug,
Körde en orienteringstävling (natt) träningspass igår kväll och prövade Icebug i lite tuffare terräng än en halkig cykelbana så att säga. De kändes mycket stabila och trots isiga/blöta stenhällar så hade jag mycket bra grepp och framförallt stabil
Icebug,
Körde en orienteringstävling (natt) träningspass igår kväll och prövade Icebug i lite tuffare terräng än en halkig cykelbana så att säga. De kändes mycket stabila och trots isiga/blöta stenhällar så hade jag mycket bra grepp och framförallt stabil
Quote from Funbeat user on 13 December 2007, 16:52Rekommenderar Icebug. Har själv brutit benet en gång på "svartis" med vanliga löpskor. Pytho är en lättare variant, kanske mera för tävlingsbruk, och därmed inte heldämpad
Rekommenderar Icebug. Har själv brutit benet en gång på "svartis" med vanliga löpskor. Pytho är en lättare variant, kanske mera för tävlingsbruk, och därmed inte heldämpad
Quote from ellen olsson on 13 December 2007, 18:41> Vilka skor rekomenderas till blandat is och snö? Vad ska man tänka på?
Det är svårt att säga generellt. Det beror helt på hur isen resp. snön ser ut och vad man prioriterar. Icebug ger dock sämre grepp än t.ex. Montrail Odyssey på en skatebädd (=packad
> Vilka skor rekomenderas till blandat is och snö? Vad ska man tänka på?
Det är svårt att säga generellt. Det beror helt på hur isen resp. snön ser ut och vad man prioriterar. Icebug ger dock sämre grepp än t.ex. Montrail Odyssey på en skatebädd (=packad
Quote from Funbeat user on 13 December 2007, 22:05Jag bor i Umeå sedan en tid och det är just nu Göteborgsvinter, d.v.s. underkylt regn och nästan ingen snö. Hopplöst underlag för löpning utomhus men det är ju där man vill vara och inte på ett trist och hårt löpband. Jag springer normalt i en neutral läs
Jag bor i Umeå sedan en tid och det är just nu Göteborgsvinter, d.v.s. underkylt regn och nästan ingen snö. Hopplöst underlag för löpning utomhus men det är ju där man vill vara och inte på ett trist och hårt löpband. Jag springer normalt i en neutral läs
Quote from Funbeat user on 13 December 2007, 23:08Harald:
Jodå, mina MR3 fungerar utmärkt för det underlag vi har här nu men å andra sidan är det den enda modell jag testat. Jag tror säkert att övriga Icebug-modeller fungerar lika bra vad det gäller själva greppet. Vilken modell som sedan passar individe
Harald:
Jodå, mina MR3 fungerar utmärkt för det underlag vi har här nu men å andra sidan är det den enda modell jag testat. Jag tror säkert att övriga Icebug-modeller fungerar lika bra vad det gäller själva greppet. Vilken modell som sedan passar individe
Quote from Funbeat user on 14 December 2007, 13:49Tack Mattias!
Jag återkommer och berättar när även jag är Icebug-ägare (H)
Tack Mattias!
Jag återkommer och berättar när även jag är Icebug-ägare (H)
Quote from Funbeat user on 14 December 2007, 16:52Jag väntar med spänning på att för höra mer om era erfarenheter då. Jag kommer inte att köpa skor förren om ca 3 veckor - 1 månad.
Jag väntar med spänning på att för höra mer om era erfarenheter då. Jag kommer inte att köpa skor förren om ca 3 veckor - 1 månad.
Quote from Funbeat user on 14 December 2007, 22:39Jag var och kollade i dag på Pytho & Mr3 och för mina behov känns Mr3 helt rätt eftersom jag prioriterar dämpning för skovikt på den nivå av löpning som jag rör mig på. Nu hoppas jag att tomten är snäll annars får jag väl hjälpa till själv i mellandagarna
Jag var och kollade i dag på Pytho & Mr3 och för mina behov känns Mr3 helt rätt eftersom jag prioriterar dämpning för skovikt på den nivå av löpning som jag rör mig på. Nu hoppas jag att tomten är snäll annars får jag väl hjälpa till själv i mellandagarna
Quote from Funbeat user on 15 December 2007, 12:13Fick hem Runner´s tidningen igår och på baksidan så var det reklam för ett par Asics skor, gillar verkligen det märket 😀
Dom heter ASICS GEL ARTIC M och kostar 1199kr, någon som testat dom?
Det lutar nog mer åt dom än Ice Bug just för dom har så bra dä
Fick hem Runner´s tidningen igår och på baksidan så var det reklam för ett par Asics skor, gillar verkligen det märket 😀
Dom heter ASICS GEL ARTIC M och kostar 1199kr, någon som testat dom?
Det lutar nog mer åt dom än Ice Bug just för dom har så bra dä
Quote from Johan T on 15 December 2007, 12:39Jag köpte ett par Asics Gel Artic förra vinten. Efter ett fåtal löprundor var dubbarna utslitna. (t-) Jag vet också att många andra gjorde samma erfarenhet.
Har de inte förbättrat slitstyrkan på dubbarna till årets model avråder jag.
Jag köpte ett par Asics Gel Artic förra vinten. Efter ett fåtal löprundor var dubbarna utslitna. (t-) Jag vet också att många andra gjorde samma erfarenhet.
Har de inte förbättrat slitstyrkan på dubbarna till årets model avråder jag.