Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 21:24Vi har ett system på jobbet vid namn SAP (utläses med fördel Schwierichkeit, Angst und Panik). Det kallas vanligtvis för "Tyskarnas hämnd på efterkrigets Europa".
Litet ps: mina kunskaper i Tyska lämnar en del i övrigt att önska, så jag har säkert stava
Vi har ett system på jobbet vid namn SAP (utläses med fördel Schwierichkeit, Angst und Panik). Det kallas vanligtvis för "Tyskarnas hämnd på efterkrigets Europa".
Litet ps: mina kunskaper i Tyska lämnar en del i övrigt att önska, så jag har säkert stava
Quote from Fredric Lagerström on 22 October 2008, 23:02Vorige Wohenende bin ich in dem Badhaus gewesen. Dort hab ich Geschwommen.
Es war sehr gut, es hat mir sehr gefählt. Nachträglich bin ich in dem Pub gewesen und sehr viel Bier getrunken. Den nähsten tag bin ich mit schwere Kopfschmetsen erwachen. Nie meh
Vorige Wohenende bin ich in dem Badhaus gewesen. Dort hab ich Geschwommen.
Es war sehr gut, es hat mir sehr gefählt. Nachträglich bin ich in dem Pub gewesen und sehr viel Bier getrunken. Den nähsten tag bin ich mit schwere Kopfschmetsen erwachen. Nie meh
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 23:21det spännande med just transitiva/intrasitiva verb är att en rörelse som sker inom ett begränsat område inte är en rörelse. Tex mannen går in i parken eller duvan går på taket. I den förlängningen hamnde vår diskussion kring haben eller sein. Sen kan man
det spännande med just transitiva/intrasitiva verb är att en rörelse som sker inom ett begränsat område inte är en rörelse. Tex mannen går in i parken eller duvan går på taket. I den förlängningen hamnde vår diskussion kring haben eller sein. Sen kan man
Quote from Funbeat user on 24 October 2008, 22:21Anna Sjöström skrev:
"Vi har ett system på jobbet vid namn SAP (utläses med fördel Schwierichkeit, Angst und Panik)."KLockrent !!! (t+)
Maken till användarovänligt system får man ju leta efter. Att det är "tyskarnas hämnd för andra världskriget" har jag
Anna Sjöström skrev:
"Vi har ett system på jobbet vid namn SAP (utläses med fördel Schwierichkeit, Angst und Panik)."
KLockrent !!! (t+)
Maken till användarovänligt system får man ju leta efter. Att det är "tyskarnas hämnd för andra världskriget" har jag
Quote from Jan Lundquist on 24 October 2008, 22:27Kan någon rekommendera något bättre MPS-system? Jag har provat de flesta och har ännu inte upphört förvånats över dyngan som produceras. Nu ska jag lära mig ett nytt om två veckor. Jag återkommer med recensioner..
Kan någon rekommendera något bättre MPS-system? Jag har provat de flesta och har ännu inte upphört förvånats över dyngan som produceras. Nu ska jag lära mig ett nytt om två veckor. Jag återkommer med recensioner..
Quote from Funbeat user on 24 October 2008, 23:28Själv kör jag maximo dagligen...det är bra för arbetsmarknaden då det genererar en hel del arbete. (#)
Själv kör jag maximo dagligen...det är bra för arbetsmarknaden då det genererar en hel del arbete. (#)
Quote from Funbeat user on 25 October 2008, 13:44Själv är jag en av de få som är lyckligt förskonad från både SAP och Maximo på mitt jobb. Jag tillbringar istället dagarna i Teamsite. Ett förvisso väldigt begränsande verktyg, men å andra sidan utan krångel.
Själv är jag en av de få som är lyckligt förskonad från både SAP och Maximo på mitt jobb. Jag tillbringar istället dagarna i Teamsite. Ett förvisso väldigt begränsande verktyg, men å andra sidan utan krångel.
Quote from Funbeat user on 25 October 2008, 20:40Jag kör Löfbergs Lila.
Jag kör Löfbergs Lila.
Quote from Funbeat user on 25 October 2008, 20:46Helena rockar...
Om jag skulle bjussa på kaffe bidde det ock Löfbergslila.Men jag bjuder endast upp på te.... 😉
Helena rockar...
Om jag skulle bjussa på kaffe bidde det ock Löfbergslila.
Men jag bjuder endast upp på te.... 😉
Quote from Jan Lundquist on 25 October 2008, 22:01I mitt förra liv när jag drack kaffe var det bara Löfbergs som gällde. Nu för tiden dricker jag bara te 😉
I mitt förra liv när jag drack kaffe var det bara Löfbergs som gällde. Nu för tiden dricker jag bara te 😉