Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 11:34Hur fungerar druvsockertabletter som nödenergi jämfört med gel och sportdryck? Någon med erfarenhet?
Hur fungerar druvsockertabletter som nödenergi jämfört med gel och sportdryck? Någon med erfarenhet?
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 11:52Som nödenergi funkar allt! 😀 Men gel är bättre tycker jag, eftersom det ger en blandning av kolhydrater dvs dels supersnabba och ofta även tex dextran som är en oligokedja som tar lite längre tid att bryta ner och som ger en längre effekt. Sportdryck tyc
Som nödenergi funkar allt! 😀 Men gel är bättre tycker jag, eftersom det ger en blandning av kolhydrater dvs dels supersnabba och ofta även tex dextran som är en oligokedja som tar lite längre tid att bryta ner och som ger en längre effekt. Sportdryck tyc
Quote from Elias Engqvist on 18 May 2010, 13:00Druvsockertabletter i en torr mun är ingen höjdare. På LL åt jag en gång en gel som skulle smaka koffein och vaniljsås tror jag. Det smakade mest rödsprit men hjälpte ändå! (Tror jag)
Druvsockertabletter i en torr mun är ingen höjdare. På LL åt jag en gång en gel som skulle smaka koffein och vaniljsås tror jag. Det smakade mest rödsprit men hjälpte ändå! (Tror jag)
Quote from Jonny Persson on 18 May 2010, 13:07Jag har gått från gråtfärdig till full funktion på några minuter med hjälp av gel med koffein. Hjärnan gillar gel!
Jag har gått från gråtfärdig till full funktion på några minuter med hjälp av gel med koffein. Hjärnan gillar gel!
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 19:18Jag gillar dextrosol! Billigt och bra och man kan ta lite eller mycket. Har en i löparryggan som backup, den ligger där oanvänd sen nåt halvår men en vacker dag när jag får soppatorsk så är det den dextrosolen som kommer rädda min dag 🙂
Jag gillar dextrosol! Billigt och bra och man kan ta lite eller mycket. Har en i löparryggan som backup, den ligger där oanvänd sen nåt halvår men en vacker dag när jag får soppatorsk så är det den dextrosolen som kommer rädda min dag 🙂
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 19:29Anders: Det kan säkert fungera, men nackdelen är att det är fel sorts socker.
Anders: Det kan säkert fungera, men nackdelen är att det är fel sorts socker.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 19:40Anders du har helt rätt....det räcker med en liten Dextrosol i fickan för att man ska kunna klara av sitt marathon på ett bra sätt. Ibland tar jag hela å ibland halva å som tex Stockholm kan jag ge det till ungarna efter målgången. Gel har jag aldrig test
Anders du har helt rätt....det räcker med en liten Dextrosol i fickan för att man ska kunna klara av sitt marathon på ett bra sätt. Ibland tar jag hela å ibland halva å som tex Stockholm kan jag ge det till ungarna efter målgången. Gel har jag aldrig test
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 20:28Seb,
jag tror att man ibland överskattar vikten av "rätt" kolhydrater i energiprodukter. Men det finns en seriös tanke bakom de flesta produkter även om det går över i overkill kan jag tycka i marknadsföringen.
När man designar sportdryck eller gel v
Seb,
jag tror att man ibland överskattar vikten av "rätt" kolhydrater i energiprodukter. Men det finns en seriös tanke bakom de flesta produkter även om det går över i overkill kan jag tycka i marknadsföringen.
När man designar sportdryck eller gel v
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 20:30kjell, ta för guds skull inte hela paketet, då kanske du blir alldeles för snabb...
kjell, ta för guds skull inte hela paketet, då kanske du blir alldeles för snabb...
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 10:56Jag tycker saft är underskattat.
Jag tycker saft är underskattat.