Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 23:23Tack för hjälpen. Nu hittade jag även den funktionen. Jättekul. Du som verkar så haj på Garmin. Är det svårt att ställa in visuell löpare. Tex om jag vill hålla ett tempo på 5,15min/km. Hur gör jag en sådan inställning lättast? 🙂
Tack för hjälpen. Nu hittade jag även den funktionen. Jättekul. Du som verkar så haj på Garmin. Är det svårt att ställa in visuell löpare. Tex om jag vill hålla ett tempo på 5,15min/km. Hur gör jag en sådan inställning lättast? 🙂
Quote from Camilla Höög on 22 May 2008, 06:21Jag använder min Garmin nästan varje dag så lite snappar jag upp 😉
Gå till training->Workouts->Quick
Välj det pass som passar, t.ex. Time and Pace
Ställ in Time till hur länge du vill hålla på och sedan Pace till 5.15 min/km. Distansen räknas ut automat
Jag använder min Garmin nästan varje dag så lite snappar jag upp 😉
Gå till training->Workouts->Quick
Välj det pass som passar, t.ex. Time and Pace
Ställ in Time till hur länge du vill hålla på och sedan Pace till 5.15 min/km. Distansen räknas ut automat
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 09:23Börje, jag kör mina intervaller med Garmin, det funkar jättebra med den inbyggda intervallfunktionen. Jag har GF305, kan välja om intervallerna ska styras av tid eller sträcka. Plus uppvarvning/nedvarvning. Mycket enkelt att knappa in dessutom. Vill man k
Börje, jag kör mina intervaller med Garmin, det funkar jättebra med den inbyggda intervallfunktionen. Jag har GF305, kan välja om intervallerna ska styras av tid eller sträcka. Plus uppvarvning/nedvarvning. Mycket enkelt att knappa in dessutom. Vill man k
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 11:36Tack än en gång för hjälpen. Ska testa funktionen i helgen 😀
Tack än en gång för hjälpen. Ska testa funktionen i helgen 😀
Quote from Mikael Deling on 29 May 2008, 09:01Hej,
jag har en GF405 och lyckas inte med importen till Funbeat. Det funkar att importera till TC och Garmin Connect. Har någon lyckats med import från en GF405?
/Carl
Hej,
jag har en GF405 och lyckas inte med importen till Funbeat. Det funkar att importera till TC och Garmin Connect. Har någon lyckats med import från en GF405?
/Carl
Quote from Johan T on 29 May 2008, 09:35Jag har inte heller lyckats få Funbeat att importera direkt från 405:an, men jag använder tcx-importen i stället:
När man har importerat till TC finns en .tcx-fil för senaste passet i en mapp på datorn (minns inte sökvägen dit just nu). Högerklickar på de
Jag har inte heller lyckats få Funbeat att importera direkt från 405:an, men jag använder tcx-importen i stället:
När man har importerat till TC finns en .tcx-fil för senaste passet i en mapp på datorn (minns inte sökvägen dit just nu). Högerklickar på de
Quote from Mikael Deling on 29 May 2008, 13:27Ja, tcx-importen funkar utan problem, men jag tycker det hade varit skönt att slippa de extra mellanstegen. Nåja, då vet jag att det sannolikt inte var nåt fel på min sida i alla fall.
/Carl
Ja, tcx-importen funkar utan problem, men jag tycker det hade varit skönt att slippa de extra mellanstegen. Nåja, då vet jag att det sannolikt inte var nåt fel på min sida i alla fall.
/Carl
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 19:48Jag har importerat från FR 405 ett fåtal gånger. Några gånger har det krånglat men det har löst sig efter ett par försök. Vet inte vad krånglet beror på, men det verkar funka bäst om man inte har en massa program igång eller i övrigt belastar datorn.
Jag har importerat från FR 405 ett fåtal gånger. Några gånger har det krånglat men det har löst sig efter ett par försök. Vet inte vad krånglet beror på, men det verkar funka bäst om man inte har en massa program igång eller i övrigt belastar datorn.
Quote from Camilla Höög on 29 May 2008, 20:52Jag har också problem ibland med import från FR305 om jag försöker göra massa andra saker på datorn samtidigt som jag importerar träningspass, dvs. switcha tabbar, maila etc.
Om jag däremot snällt sitter och väntar tills det är klart så funkar det klockre
Jag har också problem ibland med import från FR305 om jag försöker göra massa andra saker på datorn samtidigt som jag importerar träningspass, dvs. switcha tabbar, maila etc.
Om jag däremot snällt sitter och väntar tills det är klart så funkar det klockre
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 21:40Jag har inga problem med importen från GF405, funkar klockrent.
/Micke
Jag har inga problem med importen från GF405, funkar klockrent.
/Micke