Quote from Lena O on 13 June 2011, 15:19Jag råder dig att skita i matstoppen som VR bjuda på.
Det tar för lång tid. Fyll fickorna med 5st powerbars & 2 gel för att ta efter Boviken och Hammarsund/Medevi.
Stannar i varannan depå och ta banan, saltgurka och någon bulle då och då och kaffe.
Se til
Jag råder dig att skita i matstoppen som VR bjuda på.
Det tar för lång tid. Fyll fickorna med 5st powerbars & 2 gel för att ta efter Boviken och Hammarsund/Medevi.
Stannar i varannan depå och ta banan, saltgurka och någon bulle då och då och kaffe.
Se til
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 15:24Mitt tips mot kramp är helt klart Enervits GT-tabletter. De funkar super för mig. Och ta då för guds skull inte med dig ett rör (det kommer du bara tappa när du ska försöka fumla fram en tablett) utan kör på de styckförpackade och dela upp dom så de sitte
Mitt tips mot kramp är helt klart Enervits GT-tabletter. De funkar super för mig. Och ta då för guds skull inte med dig ett rör (det kommer du bara tappa när du ska försöka fumla fram en tablett) utan kör på de styckförpackade och dela upp dom så de sitte
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 16:09Det låter som ni skulle kunna köra på 9h med den mängden träning! Skippa maten och lev på bars/gel. Ta sen 3 st 75 cl flaskor med vatten/sportdryck så kan ni minimera stoppen. Och gå bara på klungor, inte ligga själv och borra i vinden.
Det låter som ni skulle kunna köra på 9h med den mängden träning! Skippa maten och lev på bars/gel. Ta sen 3 st 75 cl flaskor med vatten/sportdryck så kan ni minimera stoppen. Och gå bara på klungor, inte ligga själv och borra i vinden.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 19:26Jag ska äta allt jag kommer över men inom en rimlig tidsperiod. Jag får stora problem när jag börjar bli hungrig. När jag cyklar rundor på runt 10 mil så äter jag en stor portion mat minuter innan jag ger mig iväg. Det brukar räcka lite över hälften. Sen
Jag ska äta allt jag kommer över men inom en rimlig tidsperiod. Jag får stora problem när jag börjar bli hungrig. När jag cyklar rundor på runt 10 mil så äter jag en stor portion mat minuter innan jag ger mig iväg. Det brukar räcka lite över hälften. Sen
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 20:22Ladda dagarna innan med näringsrik mat , på morgonen så tar jag en 100% rågmacka med smör, 0,5l blåbärssoppa och 500g risgröt i tub, var 50e minut äter jag en snickers samt har med mig 4a flaskor á 75cl enervit dricker ganska ofta det räcker för mig. gjor
Ladda dagarna innan med näringsrik mat , på morgonen så tar jag en 100% rågmacka med smör, 0,5l blåbärssoppa och 500g risgröt i tub, var 50e minut äter jag en snickers samt har med mig 4a flaskor á 75cl enervit dricker ganska ofta det räcker för mig. gjor
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 20:39I hur många dagar äter du en snickers var 50:e minut? 3 dagar?
Ställer du klockan på natten - eller kanske kompenserar med att dra 10 extra snickers till frukost?😉
I hur många dagar äter du en snickers var 50:e minut? 3 dagar?
Ställer du klockan på natten - eller kanske kompenserar med att dra 10 extra snickers till frukost?
😉
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 22:05Gazzah // Gäller bara komma ihåg att ta med sig bars också 😉
Gazzah // Gäller bara komma ihåg att ta med sig bars också 😉
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 22:29Försök hitta klungor!
Skippa maten, stanna på max varannan kontroll för snabb påfyllning av dryck o mat.
Bränn inte allt krut på vägen mot Jönköping(Hoppas på uppehåll under natten - mörker o regn är omysigt)
Försök hitta klungor!
Skippa maten, stanna på max varannan kontroll för snabb påfyllning av dryck o mat.
Bränn inte allt krut på vägen mot Jönköping
(Hoppas på uppehåll under natten - mörker o regn är omysigt)
Quote from Lena O on 13 June 2011, 23:24Andrew! Jag behöver inte med sådant rutinerade hjälpryttare ;p
Andrew! Jag behöver inte med sådant rutinerade hjälpryttare ;p
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 06:57Om man är lite långsammare...körde på 15 h förra året. hoppas väl på iaf några minuter snabbare i år 🙂 Stannade i alla depåer förutom Medevi, dock bara en snabb bulle i Hjo - ingen lasagne. Åt däremot gröt i Jönköping. Tror ni att det skulle räcka att ho
Om man är lite långsammare...körde på 15 h förra året. hoppas väl på iaf några minuter snabbare i år 🙂 Stannade i alla depåer förutom Medevi, dock bara en snabb bulle i Hjo - ingen lasagne. Åt däremot gröt i Jönköping. Tror ni att det skulle räcka att ho