Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Anneli,

titta under fliken träningsprogram så får du lite tips. Det är nog bra om du kan springa 3-4 gånger i veckan, ett pass som vanligt, ett lite kortare och snabbare och minst ett där du sakta försöker öka sträckan.

/B.

Börje:

Ok.

Jag bor egentligen perfekt vad gäller löprundor; Uppsalas vackraste platser kring husknuten.
När jag springer och får negativa tankar om min löpkapacitet kan man alltid distrahera bort dem genom att njuta av den vackra omgivningen.

När du kör långpass ska du springa så lugnt att du kan njuta av omgivningarna.

>Han är gymets sjukgymnast.

Varje gång jag läser sådan här diskussioner, blir jag häpen över hur många självutnämnda experter det finns.

Här pratas vilka dåliga råd en utbildad (jag antar det) sjukgymnast ger.

Ni som vet att sjukgymnasten har fel, vilk

Börje:

Jag vill få samma fina känsla när jag springer som när jag simmar.
Det är känslan, njutningen, som har saknats, när jag springer.

Markku:

Är det hans teorier du vänder dig emot? Eller de andras teorier?
Eller att jag ger referat på vad han sa?

Är du kritisk till att jag gick till honom och till den här typen av laktat-test?

När jag läser om ditt inlägg förstår jag dock vad du syf

Som sjukgymnast har man inte så mycket adekvat utbildning när det gäller att lägga upp den typen av träningsprogram. Jag får intrycket av att han ger en variant en allmänläkares ordination - vila.
Det finns de som gör betydligt bättre tester och de som gö

Anneli,

för mig är det precis tvärt om. Jag kan ge mig ut och jogga lugnt (det går inte fort - ligger runt
95kg i kroppsvikt), och bara njuta. Det känns som om man kan hålla på hur länge som helst om man bara har vatten med. 1.5 timmar är inget problem a

Börje:

Det problem jag har med löpning verkar du ha med simning.
Jag kan ibland känna mig nästan outtröttlig när det gäller crawl.
Upplever också flowet, känslan av att kunna hålla på hur länge som helst.
Att jag slutar efter sextio-nittio minuter bero

>Som sjukgymnast har man inte så mycket adekvat utbildning när det gäller att lägga upp den typen av träningsprogram. Jag får intrycket av att han ger en variant en allmänläkares ordination - vila.

Vi vet ju inte vilken utbildning han egentligen har. Kan