Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Anneli och Anders,

jag skall definitivt öva utandning. Nu andas jag nog mest ut precis när jag vänder upp ansiktet för att andas in...

Och smidig - tja, som ett kylskåp ungefär.. 😉
Men det försöker jag också förbättra. Går på yoga när jag hinner.

Nick

Börje:

På Fys-passen på gymet kan man ibland se stora muskelgrabbar som under stretchen efteråt får vissa problem.....
Vilket lockar till en och annan fnissattack.
De verkar otympliga på något sätt...
Har negligerat det här med smidighets-delen.

En reko

Börje:

Du hinner inte både andas ut och in när du vänder upp ansiktet.
Andas alltid ut under vattnet.

Drunkna inte.

Pilates är jag inte riktigt mogen för än, men har accepterat att det där med yoga är bra. Även core,
så jag ägnar mig faktiskt redan åt två sorters "husmorsgymnastik".

Jag skall försöka undvika att drunkna - det är ju det jag gör - sprattlar förtvivlat

Börje:

Jag måste offra boxningen. Synd för jag älskar den.
Blev igår inbjuden till en ju-jutsi-klubb också, några kompisar vill att jag börjar träna där.
Isåfall blir det ytterligare ett träningsschema.
Vill börja - men blir väl inte bra på triathlongren

Anneli, du tränar inför relativt korta distanser. Jag tror du kan få mycket effekt av din intensiva boxning som gynnar dig i din löpning och triathlon. Du kan säkert hålla på med allt, men skär ner lite. Korta ner simpassen och ta bort några, samma med öv

Jag tror att Sara har slopat boxningen helt o hållet och satsar på cyklingen.

Anders:

Ja, jag tycker nog att boxningen ger mycket, inte minst konditionsmässigt.
Samt att det är mentalt stimulerande. Att slåss på riktigt och vara aggressiv på ett kontrollerat sätt.
Är i ett dilemma denna månad eftersom boxningsschemat krockar med s

Tack för länktipsen Anneli. Flera var bra.

Har precis beställt "Jack Daniels Running Formula" eller vad den hette. Verkar intressant.

Börje,
en bild att ha som mental träning kanske 🙂
BILD:http://www.totalimmersion.net/templates/totalimmersion/images/img-visual1.jpg

Det tar ett tag men att bli vän med vattnet är viktigt när man ska lära sig simma. Prova att avsluta dina simpass med