Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIntervall-timer som piper?
You need to log in to create posts and topics.

Tack alla som svarat. Lite följdfrågor:
Vad är det för speciellt med en löparklocka? Tydligen kan inte alla detta med att pipa men det måste ju ändå vara nåt speciellt eftersom det heter Löparklocka?

En suunto t3 är alltså billigare än en suunto t6, men

Jag skrev ett sånt program i java till mobiltelefonen en gång.
Perfekt som rondklocka när man sparras, man kunde ställa in sekunder arbete och sekunder vila och sedan bara trycka start! Fasen vilken nörd man är! 🙂

Ett sådant program torde vara hyfsat lätt att hitta och ladda ner till mobilen och lär isåfall kosta gratis, annars kanske du kan få det av Per?

Fast det var ett dj*vla meck att få det att fungera med mobilen, tyvärr så är java inte riktigt så plattformsobereoende som de vill påskina!
Jag kan ju alltid skicka källkoden om jag hittar den...

Oj jag är ganska oteknisk och skulle kanske inte ens klara att få in det i mobilen 😀 Men javisst om du hittar det (leta inte ihjäl dig, men om du ramlar över det) så kan du ju messa och få en mailadress 🙂

en suunto t6 kostar runt 4000:- och en T3 kostar ca 1300:-

Det finns en uppsjö av "löparklockor" utan pulsmätarfunktion. tex nike och adidas. Och givetvis kan du använda en pulsklocka utan bandet. Men då tar du ju inte pulsen. Och desto dyrare desto mer

Fredrik, du om nån vet väl bättre än att ta prototyper till system i produktion?
Man ska inte dela med sig av sina små fulhack!

Jag föreslog inte ditt fulhack som primäralternativ. Jag skulle föreslå lite googling + ev. sökning på http://sourceforge.net/

José: Din länk funkade inte 🙁 Men å andra sidan tycker jag 1300 är för dyrt också,,,,,,vet inte riktigt hur mycket jag kommer att använda den ens.

Den andra länken (Per eller Fredrik som skrev) fattade jag ingenting av,,,,jag sa ju att jag var oteknisk

Om en länk inte fungerar så kan du titta på länken och rätta till felet. I det här fallet är det en punkt på slutet som du tar bort och då fungerar det fint. Det händer så ofta så jag orkar inte ens kommentera det.