Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 10:40Nej, men om rummet är metriskt så är avståndet mellan alla punkter på ett intervall ändligt. (Jag är lite rostig i Matematisk mumbo-jumbo så jag blandar nog ihop det mesta)
Det gäller också att mängden rationella eller irrationella tar i ett intervall är
Nej, men om rummet är metriskt så är avståndet mellan alla punkter på ett intervall ändligt. (Jag är lite rostig i Matematisk mumbo-jumbo så jag blandar nog ihop det mesta)
Det gäller också att mängden rationella eller irrationella tar i ett intervall är
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 10:59Detta definierar alltså fortfarande inte om man ska räkna in träning+vila som en intervall, alltså mellan tidrummet från tid av träning till stop av vila och "cykeln" börjar om. Eller om man ska bestämma träning som ett tidsintervall och vila som ett anna
Detta definierar alltså fortfarande inte om man ska räkna in träning+vila som en intervall, alltså mellan tidrummet från tid av träning till stop av vila och "cykeln" börjar om. Eller om man ska bestämma träning som ett tidsintervall och vila som ett anna
Quote from Jonny Persson on 18 January 2012, 12:13Det viktiga är att du springer dina intervallpass Jackie! Inte hur du definierar dom.
Det viktiga är att du springer dina intervallpass Jackie! Inte hur du definierar dom.
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 12:28Jag gör inga intervallpass, jag är mest intresserad av den grammatiska diskussionen här 😉
Jag gör inga intervallpass, jag är mest intresserad av den grammatiska diskussionen här 😉
Quote from Jonny Persson on 18 January 2012, 12:31I så fall är intervallen vilan. Arbetet kallar jag vanligtvis för repetition eller just arbete.
I så fall är intervallen vilan. Arbetet kallar jag vanligtvis för repetition eller just arbete.
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 12:33Det jag menade var dock att det är en personlig definition av vad som infattar en intervall. Eftersom intervall betyder "tiden mellan start och slut" i princip, eller tidsutrymmet så att säga, så får man själv välja start, slut och vad som infattas däreme
Det jag menade var dock att det är en personlig definition av vad som infattar en intervall. Eftersom intervall betyder "tiden mellan start och slut" i princip, eller tidsutrymmet så att säga, så får man själv välja start, slut och vad som infattas däreme
Quote from Jonny Persson on 18 January 2012, 12:35Det är inte bara en personlig definition utan "branschstandard" om man säger så. Sen att det i strikt mening kan definieras på en massa olika sätt är en annan femma.
Det är inte bara en personlig definition utan "branschstandard" om man säger så. Sen att det i strikt mening kan definieras på en massa olika sätt är en annan femma.
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 12:58Jag tolkar det som att utrum är en sammanslagning av femininum, maskulinum och reale. Det vill säga utrum är unionen av dessa delmängder. Bara för att förtydliga. 😉
Jag tolkar det som att utrum är en sammanslagning av femininum, maskulinum och reale. Det vill säga utrum är unionen av dessa delmängder. Bara för att förtydliga. 😉
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 13:09Jackie, om det verkar svårt med begreppet intervaller så kan du köra fartlek i stället.
Jackie, om det verkar svårt med begreppet intervaller så kan du köra fartlek i stället.
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 13:10Hur definieras fartlek då?
Hur definieras fartlek då?