Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 19:09Oh, en debatt om vad intervaller *egentligen* betyer. Så intressant. Ett intervall har ett start och ett slut. Däremellan är det ett intervall. Basta. 😉
Oh, en debatt om vad intervaller *egentligen* betyer. Så intressant. Ett intervall har ett start och ett slut. Däremellan är det ett intervall. Basta. 😉
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 19:19Är med magnus, ett intervall är bara ett (tids)intervall. Om det sedan är arbete eller vila man gör under intervallet måste man specificera, det finns inget som säger att det ena eller andra är rätt eller fel. Det enda som är fel är nog tanken att något a
Är med magnus, ett intervall är bara ett (tids)intervall. Om det sedan är arbete eller vila man gör under intervallet måste man specificera, det finns inget som säger att det ena eller andra är rätt eller fel. Det enda som är fel är nog tanken att något a
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 19:24Men Magnus då....ett start å ett slut....så om jag kutar en kilometer så har jag kutat ett intervall-pass??????
Men Magnus då....ett start å ett slut....så om jag kutar en kilometer så har jag kutat ett intervall-pass??????
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 19:25Om du vill se det som ett intervallpass med ett intervall är det upp till dig.
Om du vill se det som ett intervallpass med ett intervall är det upp till dig.
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 19:27Man kan tänkas sig att det behövs flera intervaller för att anses ha sprungit ett intervallpass... Edit: annars är jag med Herr Jönsson. 🙂
Man kan tänkas sig att det behövs flera intervaller för att anses ha sprungit ett intervallpass... Edit: annars är jag med Herr Jönsson. 🙂
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 19:28Hur långt är ett långpass? 😉
Hur långt är ett långpass? 😉
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 19:44Okidoki....ett pass kan vara ett intervall...men ska man benämna intervall-träning så ska det vara flera pass...typ två gånger tusen med vila mellan...Hajar klyket nu.!
Okidoki....ett pass kan vara ett intervall...men ska man benämna intervall-träning så ska det vara flera pass...typ två gånger tusen med vila mellan...Hajar klyket nu.!
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 19:44Ung. dubbelt så långt som ett vanligt pass, och ca 4 ggr så långt som en snabbdistans. Fler frågor?
Ung. dubbelt så långt som ett vanligt pass, och ca 4 ggr så långt som en snabbdistans. Fler frågor?
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 19:52Nej inga fler frågor utan nu är det väl bara att ut å kuta dom typ....tack ska ni ha för myche fin information..! Jättebra när dom här gamla trådarna ibland kommer tillbaka förresten...kul.!
Nej inga fler frågor utan nu är det väl bara att ut å kuta dom typ....tack ska ni ha för myche fin information..! Jättebra när dom här gamla trådarna ibland kommer tillbaka förresten...kul.!
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 21:35Jag vill bara inflika i diskussionen om vad "intervall" betyder att om jag tränar t.ex.
1. Spring 2 minuter
2. Vila 1 minut
3. Spring 2 minuter
4. Vila 1 minut
5. Spring 2 minuteroch att passet därefter är slut, d.v.s. ingen "vila" efter sista mer än a
Jag vill bara inflika i diskussionen om vad "intervall" betyder att om jag tränar t.ex.
1. Spring 2 minuter
2. Vila 1 minut
3. Spring 2 minuter
4. Vila 1 minut
5. Spring 2 minuter
och att passet därefter är slut, d.v.s. ingen "vila" efter sista mer än a