Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIntervaller - en introduktion
You need to log in to create posts and topics.

Oh, en debatt om vad intervaller *egentligen* betyer. Så intressant. Ett intervall har ett start och ett slut. Däremellan är det ett intervall. Basta. 😉

Är med magnus, ett intervall är bara ett (tids)intervall. Om det sedan är arbete eller vila man gör under intervallet måste man specificera, det finns inget som säger att det ena eller andra är rätt eller fel. Det enda som är fel är nog tanken att något a

Men Magnus då....ett start å ett slut....så om jag kutar en kilometer så har jag kutat ett intervall-pass??????

Om du vill se det som ett intervallpass med ett intervall är det upp till dig.

Man kan tänkas sig att det behövs flera intervaller för att anses ha sprungit ett intervallpass... Edit: annars är jag med Herr Jönsson. 🙂

Hur långt är ett långpass? 😉

Okidoki....ett pass kan vara ett intervall...men ska man benämna intervall-träning så ska det vara flera pass...typ två gånger tusen med vila mellan...Hajar klyket nu.!

Ung. dubbelt så långt som ett vanligt pass, och ca 4 ggr så långt som en snabbdistans. Fler frågor?

Nej inga fler frågor utan nu är det väl bara att ut å kuta dom typ....tack ska ni ha för myche fin information..! Jättebra när dom här gamla trådarna ibland kommer tillbaka förresten...kul.!

Jag vill bara inflika i diskussionen om vad "intervall" betyder att om jag tränar t.ex.

1. Spring 2 minuter
2. Vila 1 minut
3. Spring 2 minuter
4. Vila 1 minut
5. Spring 2 minuter

och att passet därefter är slut, d.v.s. ingen "vila" efter sista mer än a