Quote from Funbeat user on 1 November 2010, 21:29Elin: Bra tid för dig med 🙂 Och du har nog rätt! Hoppas jag i alla fall 🙂 Det är bara det att så många verkar tycka att Gbg-varvet är jobbigare varför jag känner att jag måste träna lite extra nu. Å andra sidan springer jag alltid kuperat så får nog a
Elin: Bra tid för dig med 🙂 Och du har nog rätt! Hoppas jag i alla fall 🙂 Det är bara det att så många verkar tycka att Gbg-varvet är jobbigare varför jag känner att jag måste träna lite extra nu. Å andra sidan springer jag alltid kuperat så får nog a
Quote from Funbeat user on 1 November 2010, 21:34Jag har blivit väldigt mycket snabbare i år. Förra året sprang jag halvmaran på 2:16 och milen på 63 minuter. Jag har kört både intervaller, backträning och långpass under våren och sommaren och kan väl inte direkt säga att det är det ena eller det andra
Jag har blivit väldigt mycket snabbare i år. Förra året sprang jag halvmaran på 2:16 och milen på 63 minuter. Jag har kört både intervaller, backträning och långpass under våren och sommaren och kan väl inte direkt säga att det är det ena eller det andra
Quote from Funbeat user on 1 November 2010, 21:42Otroligt vilken förbättring du gjort Elin! Bra jobbat! 🙂 Håller med i att det ska vara roligt att träna och idag tycker jag det är roligare att ta i än vad jag gjorde för 10-15 år sedan. Min förhoppning/dröm är nog att jag en dag ska vakna och tycka att
Otroligt vilken förbättring du gjort Elin! Bra jobbat! 🙂 Håller med i att det ska vara roligt att träna och idag tycker jag det är roligare att ta i än vad jag gjorde för 10-15 år sedan. Min förhoppning/dröm är nog att jag en dag ska vakna och tycka att
Quote from Funbeat user on 1 November 2010, 21:50Ditt nuvarande miltempo är alltså ungefär 4:35 och du vill sänka halvmaratempot från 4:50 till 4:45. Då skulle jag säga att du har mycket att vinna på kvalitetsträning, men det behöver absolut inte vara intervaller om du inte gillar det. Snabbdistans och
Ditt nuvarande miltempo är alltså ungefär 4:35 och du vill sänka halvmaratempot från 4:50 till 4:45. Då skulle jag säga att du har mycket att vinna på kvalitetsträning, men det behöver absolut inte vara intervaller om du inte gillar det. Snabbdistans och
Quote from Funbeat user on 1 November 2010, 21:51Det är helt klart mer motiverande med intervallträning tillsammans med andra. Körde 2-3 stycken intervallpass tillsammans med min klubb i Linköping innan jag flyttade därifrån i våras och det var verkligen lättare att få till den träningen än om man skull
Det är helt klart mer motiverande med intervallträning tillsammans med andra. Körde 2-3 stycken intervallpass tillsammans med min klubb i Linköping innan jag flyttade därifrån i våras och det var verkligen lättare att få till den träningen än om man skull
Quote from Funbeat user on 1 November 2010, 22:10Intervallträning ger rätt snabbt resultat. Satsa vinterhalvåret på en bra grund, fram för allt med ett långpass varje vecka. Lägg in lite snabbare löpning ibland, så att benen inte glömmer av vad det är som gäller.
Börja med intervallträningen 3, kanske
Intervallträning ger rätt snabbt resultat. Satsa vinterhalvåret på en bra grund, fram för allt med ett långpass varje vecka. Lägg in lite snabbare löpning ibland, så att benen inte glömmer av vad det är som gäller.
Börja med intervallträningen 3, kanske
Quote from Funbeat user on 1 November 2010, 22:12Tack Pontus för ditt inlägg! Du låter insatt och det jag läste på din sida var imponerande. Undrar om inte jag har läst om Studenterna i tidningen Runners? Ska lägga på minnet att verkligen springa en bra bit under 5-min-tempo när jag ska springa mina sna
Tack Pontus för ditt inlägg! Du låter insatt och det jag läste på din sida var imponerande. Undrar om inte jag har läst om Studenterna i tidningen Runners? Ska lägga på minnet att verkligen springa en bra bit under 5-min-tempo när jag ska springa mina sna
Quote from Funbeat user on 1 November 2010, 22:24Lars: Tack för ditt långa inlägg! Ska ta till mig av allt du skrev. Är rädd för skador så tror också på att ta lugna pass ibland. Tre gnr i veckan är inte ofta kanske men tror inte jag kommer ha ork och tid för mer just nu. Bra tips att kanske köra tempop
Lars: Tack för ditt långa inlägg! Ska ta till mig av allt du skrev. Är rädd för skador så tror också på att ta lugna pass ibland. Tre gnr i veckan är inte ofta kanske men tror inte jag kommer ha ork och tid för mer just nu. Bra tips att kanske köra tempop
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 07:53En till sak som jag kom att tänka på när jag cyklade till jobbet i morse som nog har hjälpt mig ganska mycket är den rent mentala biten. Det gör otroligt mycket att man har någon som tror på en och övertalar en om att man faktiskt kan bättre än man tror b
En till sak som jag kom att tänka på när jag cyklade till jobbet i morse som nog har hjälpt mig ganska mycket är den rent mentala biten. Det gör otroligt mycket att man har någon som tror på en och övertalar en om att man faktiskt kan bättre än man tror b
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 08:13Jag kan ju säga att tre löppass i veckan är ganska mycket mer än jag har fått till de senaste åren (sluta skratta nu Elin), så att komma ner under 1.40, i synnerhet som att du redan nu var väldigt nära, är knappast ett problem.
Jag tror inte att man behö
Jag kan ju säga att tre löppass i veckan är ganska mycket mer än jag har fått till de senaste åren (sluta skratta nu Elin), så att komma ner under 1.40, i synnerhet som att du redan nu var väldigt nära, är knappast ett problem.
Jag tror inte att man behö