Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik: Jag skrattar inte (inte just nu i alla fall 😉 ), jag är mest förundrad och imponerad över hur du lyckas göra det du gör med så pass lite träning. Uppladdningen inför halvmaran var väl inte helt enligt boken den heller...

Tre pass i veckan är me

Jag tror du klarar dig under 1:40 om du tränar kontinuerligt så som du beskrivit och varvar intensitet och längd litegrann. Sällar mig till dem som anser att snabbdistans och/eller fartlek räcker bra som kvalitetsträning.

En viktig detalj för att få chan

Å andra sidan kanske det finns dem som inte kommer under 1:40 med fyra pass i veckan.

Säkert helt riktigt Lars men just nu generaliserade jag inte utan utgick från de förutsättningarna som verkade gälla för trådskaparen som faktiskt inte behöver pinna på så värst mycket snabbare för att nå sitt mål. 🙂

Lars Pensjö ger bra råd i sitt inlägg. Vill bara tillägga att fler pass i veckan skulle ge mycket bra utdelning. Gå från 3->5.

Som tillägg kan sägas att jag experimenterat med antal pass. En av mina erfarenheter är att tre pass per vecka funkar inte för

Vad olika vi är. Tack och lov.

Född med sprintmuskler - noll för längre sträckor.

Hur gjorde jag?
Körde långa, väldigt långa pass i obanad terräng med ett gäng rätt så bra marathonmotionärer - typ elitmotionärer.
Jäklar vad jobbigt det var för mig, men

Ibland är det inte antalet pass som är viktigt utan kvaliten på dom... Det kan bli fel om man enbart stirrar sig blind på antalet pass man gör

Oj, här har jag visst missat en hel del sedan igår kväll 🙂 Tack för alla inlägg, råd och tips och all uppmuntran! Jag skulle gärna vilja springa mer än tre gånger i veckan men då jag har en 1 1/2 år gammal dotter hemma och jobbar heltid på det och en ma

Pelle: Håller med om att det är lite frustrerande och tidsödande att sicksacka sig fram i ett lopp. Har varit med om det i år också. Dock kan jag seeda mig till Gbg-varvet på min 1:42 tid från Stockholm och det kan nog ge en hyfsat bra startgrupp i Gbg-va

Som vanligt i sådan här diskussion så finns det snart fler råd än det går att följa. Sanningen är väl som K-G säger, att vi är alla olika och att inga råd fungerar för alla.

Jag har två tips till: Det är viktigt att få till en regelbunden träning, så att