Quote from Funbeat user on 18 December 2010, 14:56Men ärligt talat, hur många på funbeat behöver läsa forskningsrapporter om arbetsfysiologi för att hitta nya träningsmetoder som leder till förbättring? Mindre tid framför datorn och mer tid på språng räcker nog för typ nästan alla. Läs en (1) grundbok ty
Men ärligt talat, hur många på funbeat behöver läsa forskningsrapporter om arbetsfysiologi för att hitta nya träningsmetoder som leder till förbättring? Mindre tid framför datorn och mer tid på språng räcker nog för typ nästan alla. Läs en (1) grundbok ty
Quote from Funbeat user on 18 December 2010, 15:04Alla?
Alla?
Quote from Funbeat user on 18 December 2010, 16:54Alla, och några till?
Alla, och några till?
Quote from Elias Engqvist on 18 December 2010, 17:28Jag tror också alla - men många behöver bara läsa första kapitlet 🙂
Jag tror också alla - men många behöver bara läsa första kapitlet 🙂
Quote from Funbeat user on 18 December 2010, 19:51Lars, jag tror alla har nytta av att lära sig mer om träning, även du. Kunskap är inte så dumt, trots allt.
Sen så tror jag majoriteten av - ja nästan alla! - människor har tid till att BÅDE läsa och träna. Men om man läser riktigt, riktigt långsamt, så
Lars, jag tror alla har nytta av att lära sig mer om träning, även du. Kunskap är inte så dumt, trots allt.
Sen så tror jag majoriteten av - ja nästan alla! - människor har tid till att BÅDE läsa och träna. Men om man läser riktigt, riktigt långsamt, så
Quote from Funbeat user on 18 December 2010, 20:03All tid som läggs ned på att läsa o försöka förstå något som med stor sannolikhet inte är anpassat för ens egen träningsnivå blir minst sagt överkurs.
Med tanke på rehabträningar o ambitioner så blir det lättare att försöka analysera ens egna tillkortako
All tid som läggs ned på att läsa o försöka förstå något som med stor sannolikhet inte är anpassat för ens egen träningsnivå blir minst sagt överkurs.
Med tanke på rehabträningar o ambitioner så blir det lättare att försöka analysera ens egna tillkortako
Quote from Funbeat user on 18 December 2010, 21:43He does it again!
Lasers inlägg är alltid bra -Tack 🙂
He does it again!
Lasers inlägg är alltid bra -Tack 🙂
Quote from Funbeat user on 19 December 2010, 11:23Magnus - Jag är absolut inte motståndare till ny kunskap, jag är väldigt intresserad av tillämpad träningslära och diskuterar det ofta med andra aktiva och tränare. Men liksom för de flesta andra så ligger nyckeln till förbättring för mig i att helt enkel
Magnus - Jag är absolut inte motståndare till ny kunskap, jag är väldigt intresserad av tillämpad träningslära och diskuterar det ofta med andra aktiva och tränare. Men liksom för de flesta andra så ligger nyckeln till förbättring för mig i att helt enkel
Quote from Funbeat user on 19 December 2010, 11:50Lars, då är vi kanske överens om nyttan av att lära sig träna bättre, så att tiden man lägger ner ger så så bra resultat som möjligt, och att man dessutom lär sig att träna så mycket som möjligt utan negativa effekter?
Med tanke på hur många motionärer
Lars, då är vi kanske överens om nyttan av att lära sig träna bättre, så att tiden man lägger ner ger så så bra resultat som möjligt, och att man dessutom lär sig att träna så mycket som möjligt utan negativa effekter?
Med tanke på hur många motionärer
Quote from Funbeat user on 19 December 2010, 11:56Hur var det nu med analysen?
Hur var det nu med analysen?