Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 11:11Eftersom vi tydligen är "Born to run" så är det bara att springa på så hittar kroppen till sist sin naturliga stil. För att undvika skador så får man låta bli att öka träningsdosen (sträcka, fart etc..) för snabbt.
Hur svårt kan det va? 😀
Eftersom vi tydligen är "Born to run" så är det bara att springa på så hittar kroppen till sist sin naturliga stil. För att undvika skador så får man låta bli att öka träningsdosen (sträcka, fart etc..) för snabbt.
Hur svårt kan det va? 😀
Quote from Jonny Persson on 18 October 2012, 11:19Ibland blir jag lite, lite kär i dig Magnus. (L)
Ibland blir jag lite, lite kär i dig Magnus. (L)
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 11:44(Eftersom "kurser" dör upp i Magnus inlägg ska jag förtydliga att det jag håller kurs i inte har något som helst med löpning att göra. De tär nog uppenbart för de flesta här, men för tydlighetens skull 🙂 .)
Men, Krister, om ditt antagande inte stämmer?
(Eftersom "kurser" dör upp i Magnus inlägg ska jag förtydliga att det jag håller kurs i inte har något som helst med löpning att göra. De tär nog uppenbart för de flesta här, men för tydlighetens skull 🙂 .)
Men, Krister, om ditt antagande inte stämmer?
Quote from Jonny Persson on 18 October 2012, 11:57Per var inne på en intressant grej och det är att han trots att han sprungit hela livet tänker han fortfarande teknik. Och jag ska erkänna att det gör jag med. Trots att jag tycker att löpskolning är urbota tråkigt försöker jag att köra det minst en gång
Per var inne på en intressant grej och det är att han trots att han sprungit hela livet tänker han fortfarande teknik. Och jag ska erkänna att det gör jag med. Trots att jag tycker att löpskolning är urbota tråkigt försöker jag att köra det minst en gång
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 12:41"Eftersom vi tydligen är "Born to run"" så var det mest en liten blinkning åt dem som hävdar det. 😉
Men det var också en liten protest mot att allt mer i dagens samhälle teoretiseras. Vad som än ska göras så ska diverse experter tala om för oss hur det
"Eftersom vi tydligen är "Born to run"" så var det mest en liten blinkning åt dem som hävdar det. 😉
Men det var också en liten protest mot att allt mer i dagens samhälle teoretiseras. Vad som än ska göras så ska diverse experter tala om för oss hur det
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 12:56Jag tror att en stor del av problemet har med illusionen om att löpteknik är något man dels kan läsa sig till och dels kan lära sig själv.
Hur många tror på allvar att man kan bli en konsertpianist genom "att lära sig själv"? Att bli en duktig gymnast? A
Jag tror att en stor del av problemet har med illusionen om att löpteknik är något man dels kan läsa sig till och dels kan lära sig själv.
Hur många tror på allvar att man kan bli en konsertpianist genom "att lära sig själv"? Att bli en duktig gymnast? A
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 13:02Ah, jag förstår, Krister. 🙂
Jo, det där med teoretisering kan jag hålla med om. Jag är typiskt "den som springer" i mina bekantskapskretsar. När någon nämner att dom börjat springa så försöker jag bara uppmuntra dom mjuka bitarna runt ikring - "glädjen
Ah, jag förstår, Krister. 🙂
Jo, det där med teoretisering kan jag hålla med om. Jag är typiskt "den som springer" i mina bekantskapskretsar. När någon nämner att dom börjat springa så försöker jag bara uppmuntra dom mjuka bitarna runt ikring - "glädjen
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 13:15Abbe,
Jag är lite osäker på vem du vänder dig till i din avslutande frågeställning, eller om frågan är mer retorisk. Hursom,
Jag håller med dina kommentarer. Jag gick själv en kurs i löpteknik, och upplevde magin bakom att få ett finger här och där för
Abbe,
Jag är lite osäker på vem du vänder dig till i din avslutande frågeställning, eller om frågan är mer retorisk. Hursom,
Jag håller med dina kommentarer. Jag gick själv en kurs i löpteknik, och upplevde magin bakom att få ett finger här och där för
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 13:44Ifall någon missförstår mig så vill jag bara framhålla att jag är
- positiv till löpteknikträning.
- positiv till löpstyrketräning t.ex. core-träning.
- rent allmänt positiv till all allsidig träning för att bygga upp en starkare, smidigare och spänstigar
Ifall någon missförstår mig så vill jag bara framhålla att jag är
- positiv till löpteknikträning.
- positiv till löpstyrketräning t.ex. core-träning.
- rent allmänt positiv till all allsidig träning för att bygga upp en starkare, smidigare och spänstigar
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 16:30Håller med de lite mer erfarna = äldre.
Med helt nytt knä så försöker jag också hitta ett bra löpsteg. Igen.
Tror att nästa alla som sprungit genom livet har läst, lyssnat och tittat.Men jag håller också med de som anser det på Forum vara lite väl my
Håller med de lite mer erfarna = äldre.
Med helt nytt knä så försöker jag också hitta ett bra löpsteg. Igen.
Tror att nästa alla som sprungit genom livet har läst, lyssnat och tittat.
Men jag håller också med de som anser det på Forum vara lite väl my