Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 22:30Abbe S.
Om något så är motionärer på Funbeat ödmjuka.
Har själv gått från elit till av experter kallad patetisk deltagare.Om jag bryr mig?
Inte om mig själv och majoriteten som är just glada amatörer.
Men jag bryr mig faktiskt om er som tror att ni
Abbe S.
Om något så är motionärer på Funbeat ödmjuka.
Har själv gått från elit till av experter kallad patetisk deltagare.
Om jag bryr mig?
Inte om mig själv och majoriteten som är just glada amatörer.
Men jag bryr mig faktiskt om er som tror att ni
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 22:37KG, jag håller med om att många råd om löpteknik är dåliga och fungerar i bästa fall för en minoritet. T ex rådet att man ska landa på framfoten. De flesta tolkar det på fel sätt och skadar sig.
Även ditt råd att inte bry sig om löpteknik är skadligt för
KG, jag håller med om att många råd om löpteknik är dåliga och fungerar i bästa fall för en minoritet. T ex rådet att man ska landa på framfoten. De flesta tolkar det på fel sätt och skadar sig.
Även ditt råd att inte bry sig om löpteknik är skadligt för
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 23:12Klas.
Du är den av många experter som jag oftast håller med.
Ni har det dock inte lätt.Mitt "råd" att spring så mycket du kan så kommer du nog underfund med vad som passar stämmer nog ganska så ofta.
Plus att jag liksom många andra springer helst ob
Klas.
Du är den av många experter som jag oftast håller med.
Ni har det dock inte lätt.
Mitt "råd" att spring så mycket du kan så kommer du nog underfund med vad som passar stämmer nog ganska så ofta.
Plus att jag liksom många andra springer helst ob
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 23:28KG, jag håller med om att den som springer mycket i många år förmodligen kommer att hitta en bra teknik till slut av sig själv, särskilt om man tvingas variera sig genom att kuta obanat.
Kruxet är som påpekats av flera ovan att många som börjar springa s
KG, jag håller med om att den som springer mycket i många år förmodligen kommer att hitta en bra teknik till slut av sig själv, särskilt om man tvingas variera sig genom att kuta obanat.
Kruxet är som påpekats av flera ovan att många som börjar springa s
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 00:01Har vi kommit fram till något? Om man vill träna teknik, vilka delar accepteras som sanning och vilka är kanske?
Hur man landar på foten -spelar ingen roll?
Var foten landar - under sig istället för att sätta i för långt fram.mer?
Har vi kommit fram till något? Om man vill träna teknik, vilka delar accepteras som sanning och vilka är kanske?
Hur man landar på foten -spelar ingen roll?
Var foten landar - under sig istället för att sätta i för långt fram.
mer?
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 00:13Bra svar Klas.
En annan sak som vi förr gjorde var att springa tid.
Det sas då att fart dödar.Sedan var det de som sa att man ej förlorar snabbhet med mängd.
Trodde jag ej på. Var ju sprinter.
Några år senare så fick jag veta i verkligheten att det
Bra svar Klas.
En annan sak som vi förr gjorde var att springa tid.
Det sas då att fart dödar.
Sedan var det de som sa att man ej förlorar snabbhet med mängd.
Trodde jag ej på. Var ju sprinter.
Några år senare så fick jag veta i verkligheten att det
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 00:23Johan.
Loppets längd är nummer ett.
Sedan tar man så långt steg som möjligt vid jämn hastighet.
Detta betyder att ju bättre löpare desto längre steg.Ju längre loppet är desto viktigare är förmågan att hålla ett lågt och "långt" steg avgörande för res
Johan.
Loppets längd är nummer ett.
Sedan tar man så långt steg som möjligt vid jämn hastighet.
Detta betyder att ju bättre löpare desto längre steg.
Ju längre loppet är desto viktigare är förmågan att hålla ett lågt och "långt" steg avgörande för res
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 07:39Var hittar man studierna som visar att löpteknik är avgörande vad gäller skadefrekvensen, Klas?
Var hittar man studierna som visar att löpteknik är avgörande vad gäller skadefrekvensen, Klas?
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 07:50Abbe, min fråga är inte om det finns tekniksporter som behöver tekniktränare, utan om det gäller distanslöpning.
Abbe, min fråga är inte om det finns tekniksporter som behöver tekniktränare, utan om det gäller distanslöpning.
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 07:58Magnus H., Härledning. Första videon: Olymic Trial på 10000 meter. Andra artikeln: elitlöpare på halvmara. Första videon: ingen med sträckt ben framför sig.
Magnus H., Härledning. Första videon: Olymic Trial på 10000 meter. Andra artikeln: elitlöpare på halvmara. Första videon: ingen med sträckt ben framför sig.