Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIntressant artikel om löpning
You need to log in to create posts and topics.

Jag skulle bli mycket förvånad om du OL klafsar fram med älgakliv och 25 cm OS?

Det är nog väldigt svårt att springa utan något litet (over)stride alls. Såg någonstans att de flesta ligger någonstans kring 5-10 cm. Det ser dessutom ut som det på filmen.

Det enda som riktigt fascinerar mig med dessa löpteknikdiskussioner är hur vissa (män) kan lägga ner så enormt stor energi på att diskutera det i månader och år. Hur orkar man? Vad är drivkraften?
Frälsa världen?

Trådens soundtrack!
http://youtu.be/d94b7iYGq_M
(byt ut ordet musik mot ordet teknik..)

Jag känner att jag inte har mer att tillföra diskussionen, som inte bara blir repetition av vad jag tidigare har sagt.

Generaliseringar och härledningar är en hal väg att vandra, framförallt i forum där man inte känner varandra, kan se ansiktsuttryck oc

AL >> I skogen tror jag det är det enda sättet att ta sig fram riktigt snabbt. 25cm blir ju inte jätte mycket sätt till benets längd heller. Springer man i riktigt blöt myr kan det ju ofta bli lårbenets längd i OS. Sen tror jag att jag tillhör den minorit

Jag brukar säga tyst för mig själv, att nu Anders, är det dags att sätta ner foten. Så gör jag det.

Det läggs mer tid på diskussioner än på träning.

Något komplement måste man ju ha när man är sjuk och egentligen borde plugga...

jag är en glad nybörjare som springer, joggar och går på tårna. försöker ändra det lite grann på grund av en knäskada som gör sig påmind ibland, enligt sjukgymnasten skulle jag klara av högre fart utan att få ont om jag landade längre bak på foten. kan in

"Tänker man själv riskerar man att komma på något nytt"