Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIntressant artikel om löpning
You need to log in to create posts and topics.

Är långdistanslöpning en tekniksport nu helt plötsligt? När blev den det?

Om man skall anlita en välbetald tränare som skall komma med tips hur man gör, är det då inte något slags krav att denne tränare kan visa att just det han/hon lär ut gör någon ski

Suck... Att det ska vara så svårt...

Båda artiklarna handlar bara om fotnedsättningen, baserat på att du redan landar under dig.

Det jag fick drillat handlade om att sätta ner foten under mig, inte framför. Plus myriader med saker runt ikring. Det gjor

"Om man skall anlita en välbetald tränare som skall komma med tips hur man gör, är det då inte något slags krav att denne tränare kan visa att just det han/hon lär ut gör någon skillnad?"

Jo, det är defintivt ett krav man ska ställa, men det verkar inte

" There is no best way to run for longer distances."
Skulle vi kunna enas om detta?
Tack Magnus H. ( Inget fullständigt namn. )

Här två lite olika sätt att ta sig an problemet.

Calculated Splits

Han till vänster har

Tibor?
Vad tror du att du vinner med att skriva:
(Igen, tänk att smälla ned med benet framför sig.)
Absolut inget.
Du gör dig däremot löjlig gentemot de som har haft och kommer att ha en mjuk isättning av hälen.

Att överdriva är tyvärr ett dagens te

Den enda myt som den här artikeln pratar om är ju att det är viktigt vilken del av foten som nuddar marken först. Det har ju varit väl känt länge att det är en myt, och vi har skrivit om det massor av gånger här på funbeat. Det är värt att upprepas, men

Visst kan man lära ut, men hur väljer den som ej vet?

Klas. Du har dina teorier som är drömmen för en del - men ej för alla.
Andra har andra teorier som också stämmer in på ett antal.
Så hur veta vem att fråga?
I varje människa finns nog lite av att va

Tibor, var står det att uttalandet baseras på att du landar under dig? Jag har läst den länkade artikeln igen och jag hittar inget om det.

Magnus N, lätt att googla namnet. 😉 Låter som de säljer sådan där kräm mot åldersrynkor.

Magnus H:
Nej jag anser inte att löpning är en "tekniksport". Det är inte det jag skriver.

Däremot är min egen erfarenhet från olika tekniksporter (både som utövare och tränare) att man ofta har en väldigt dålig uppfattning om vad man själv faktiskt gör.