Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronman 2011 - Blåbärstråden!
You need to log in to create posts and topics.

för mig känns det lite tvärtom tänk på något vänster. Om man vill klara det på 13 timmar är riktlinjen egentligen att jag ska träna två timmar mer än om jag ska klara det på elva timmar. Men samtidigt är klockan 12 på en fredag och jag har inte fått mat ä

Vill klara på är väl lite fel formulerat, kanske. Borde kunna klara givet din nuvarande kapacitet i respektive gren kanske är bättre. Cyklar man inte i trakterna kring 30 km/h under normala förhållanden blir det givetvis fel att sätta 6h på cyklingen. Man

Det jag föreslog kan användas som en enkel "tumregel" om man inte har något annat program att utgå ifrån. Detta funkar alldeles utmärkt för att skapa en bra "Klara-loppet"-nivå som Robert uttryckte det.

Siktar man sedan på 9,5h på Järnmannen så krävs det

Jag skulle säga att fokus på långdistans är väldigt bra i alla grenarna om man ska göra Ironman. Jag missade det, och förstod att 3 distanspass på över 2 mil under Juni och Juli var väldigt otillräckligt.

Men se till att försöka få kvalitet i era långpas

Eftersom en del har funderingar runt det så vill jag poängtera att det går att köra Kalmar/IM utan att kunna frisim. Jag simmade bröstsim och det tog 1,56. Det var kallt och tråkigt, men till skillnad från de som crawlade var inte vågorna ett stort proble

Kul diskussioner det sista, keep em coming 🙂

Missade att lägga in listan igår, här kommer den lite försenad:

1. linda bengtsson 555 min
2. Robert Bengtsson 552 min
3. Tobias . 475 min
4. Stian Tvedt 474 min
5. Nicco Westerlund 473 min
6. P

Bele X! känns otroligt befriande att du säger att det faktiskt går att genomföra en IM utan att vara kung (el drottning) i simbassängen. tycker simningen är den klart tuffaste grenen och jag gick nybörjarkusr i crawl i höstas men det känns avlägset att id

Simning är tidskrävande att nöta in men inte nödvändigtvis den mest ansträngande.

Jag gjorde en väldigt stor förbätring på 400m test genom att under en månad bara se till att åka iväg och simma, och då inte hårt utan snare försöka simma med ett teknik-tä

Ett blåbär till. Har precis slutfört en Svensk Klassiker på retfulla 4 min över 24 timmar. Nästa år gör vi om det och ska kapa tiden med iallafall 3 timmar. Egentligen skulle jag gjort SK 2011 eller 2012 men hoppade på det lite tidigare än planerat. Gill

jag tog kontakt med pasi S för personlig coach... det ska bli spännande