Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 09:40Jag skulle knappast se någon poäng med att köra Kalmar Järnman om jag inte hade behövt träna hårt för det. "Resan dit" är väl liksom mer än halva grejen för mig.
Jag skulle knappast se någon poäng med att köra Kalmar Järnman om jag inte hade behövt träna hårt för det. "Resan dit" är väl liksom mer än halva grejen för mig.
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 09:52Och Charlotta C:
Jag betvivlar starkt att det skulle finnas någon 40-åring i hela världen som klarar att genomföra en IM på de tider du beskriver utan någon som helst träning. Det är liksom fysiskt omöjligt. Som jag ser det finns därför tre möjliga förkla
Och Charlotta C:
Jag betvivlar starkt att det skulle finnas någon 40-åring i hela världen som klarar att genomföra en IM på de tider du beskriver utan någon som helst träning. Det är liksom fysiskt omöjligt. Som jag ser det finns därför tre möjliga förkla
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 10:05Hehe, det är en vän till mig som jag tidvis umgicks med ganska mycket, så jar är hyfsat säker på mina uppgifter och resultaten finns att beskåda på nätet. Men det spelar mindre roll, det är bara ett kul undantag i den annars givna regeln att man måste trä
Hehe, det är en vän till mig som jag tidvis umgicks med ganska mycket, så jar är hyfsat säker på mina uppgifter och resultaten finns att beskåda på nätet. Men det spelar mindre roll, det är bara ett kul undantag i den annars givna regeln att man måste trä
Quote from Elias Engqvist on 17 November 2010, 12:50"Humlor som inte kan flyga" är bara ett exempel på forskare som är dumma i huvudet (alt. att alltihop är en myt)
"Humlor som inte kan flyga" är bara ett exempel på forskare som är dumma i huvudet (alt. att alltihop är en myt)
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 13:02Bakgrunden var väl helt enkelt att man inte med de aerodynamiska modeller man hade då (för ganska länge sedan) inte kunde få tillräcklig lyftkraft. Men de modellerna var baserade på fasta vingar. Det är inte så länge sedan man på allvar kunde (och var int
Bakgrunden var väl helt enkelt att man inte med de aerodynamiska modeller man hade då (för ganska länge sedan) inte kunde få tillräcklig lyftkraft. Men de modellerna var baserade på fasta vingar. Det är inte så länge sedan man på allvar kunde (och var int
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 20:09Verkar vara mycket fokus på just tiden!
Men om t.ex. kille 1 springer 1 mil på 30-minuter och kille 2 springer samma mil på 1 timme...
Innebär det då att kille 2 tränar bättre enbart för han har mer tid????jodå så att:-)
Verkar vara mycket fokus på just tiden!
Men om t.ex. kille 1 springer 1 mil på 30-minuter och kille 2 springer samma mil på 1 timme...
Innebär det då att kille 2 tränar bättre enbart för han har mer tid????
jodå så att:-)
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 20:16Jadu Paul.
Eftersom vi har tänkt hålla på rätt länge därnere i Kalmar så är det väldigt viktigt att vänja kroppen vid att arbeta länge. Så liknelsen haltar litegrann.
Jadu Paul.
Eftersom vi har tänkt hålla på rätt länge därnere i Kalmar så är det väldigt viktigt att vänja kroppen vid att arbeta länge. Så liknelsen haltar litegrann.
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 00:03En till IM debutant ansluter sig. Har kör triathlon i några år nu; 2008 debut på Sprint, 2009 debut på Olympisk, 2010 debut på HIM, så nu är det dags, Kalmar 2011! (H)
En till IM debutant ansluter sig. Har kör triathlon i några år nu; 2008 debut på Sprint, 2009 debut på Olympisk, 2010 debut på HIM, så nu är det dags, Kalmar 2011! (H)
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 11:59Det skulle vara intressant att höra från de som kört en hel IM distans hur mycket jobbigare IM är jämfört med tex vasaloppet, vättern etc. Hur mycket mer träning måste man lägga ner på IM jämfört med dessa klassikerlopp?
Det skulle vara intressant att höra från de som kört en hel IM distans hur mycket jobbigare IM är jämfört med tex vasaloppet, vättern etc. Hur mycket mer träning måste man lägga ner på IM jämfört med dessa klassikerlopp?
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 18:02Förra veckan kom jag igång fint me löpningen, finns ett redigt löparspår i Västervik. Detta spår är kuperat ganska mycket och i helgen fick jag grova känningar i hamstrings vilket jag tidigare aldrig haft är det någon annan som har haft eller känner igen
Förra veckan kom jag igång fint me löpningen, finns ett redigt löparspår i Västervik. Detta spår är kuperat ganska mycket och i helgen fick jag grova känningar i hamstrings vilket jag tidigare aldrig haft är det någon annan som har haft eller känner igen